Η μετακίνηση με ποδήλατο γίνεται πιο άνετη οδηγώντας με τη βέλτιστη πίεση ελαστικών. Θα πρέπει να γνωρίζετε που αναγράφεται στο ελαστικό η συνιστώμενη πίεση φουσκώματος από τον κατασκευαστή. Από εκεί, μπορείτε να βρείτε μία μέση τιμή που θα μπορούσε να αλλάξει ανάλογα με το οδόστρωμα και τις συνθήκες οδήγησης.
Τι πίεση πρέπει να έχουν τα ελαστικά του ποδηλάτου μου;
Η πίεση των ελαστικών ποδηλάτου μετριέται σε PSI (λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα) ή σε bar. Η πίεση των ελαστικών του ποδηλάτου πρέπει να είναι εντός ενός εύρους που σημειώνεται στο πλάι κάθε ελαστικού.
Δεν είναι παράλογο να ξεκινήσετε με μία πίεση ελαστικού στη μέση της σύστασης του κατασκευαστή. Κάθε ελαστικό πρέπει να εμφανίζει μια διεθνή τυπική μέτρηση μεγέθους. Οι κατασκευαστές τείνουν να περιλαμβάνουν το εύρος πίεσης, ή τουλάχιστον τη μέγιστη πίεση, με αυτές τις πληροφορίες να αναγράφονται στο πλάι του ελαστικού.
Οι συνιστώμενες πιέσεις αλλάζουν ανάλογα με την επιλογή ελαστικού και ποδηλάτου. Πρέπει να επιλέξετε ένα ελαστικό που να ταιριάζει με τον τροχό σας για τον τύπο του ποδηλάτου που διαθέτετε. Ένα ελαστικό ποδηλάτου βουνού δεν είναι κατάλληλο για ποδήλατο δρόμου.
Όσο πιο στενό είναι το πλάτος του ελαστικού, τόσο μεγαλύτερη είναι η πίεση στην οποία μπορείτε συνήθως να το φουσκώσετε. Η πίεση των ελαστικών καθορίζεται επίσης από το αν μπορείτε να χρησιμοποιείτε ελαστικά με ή χωρίς σαμπρέλες. Συνήθως ένα ποδήλατο βουνού έχει χαμηλότερο εύρος πίεσης από ένα ποδήλατο gravel, ποδήλατο πόλης ή ποδήλατο δρόμου.
Όσοι χρησιμοποιούν το ποδήλατο σαν μέσο καθημερινής μετακίνησης θα πρέπει να προτιμούν να έχουν την πιο άνετη διαδρομή που μπορούν . Η πίεση των ελαστικών κάνει μεγαλύτερη διαφορά στην άνεση από άλλα εξαρτήματα ή αξεσουάρ. Η πολύ υψηλή ή πολύ χαμηλή πίεση μπορεί να επηρεάσει την ταχύτητα, τη σταθερότητα και τη φθορά των ελαστικών. Θα κινδυνεύετε να έχετε σκασμένα λάστιχα ή ζημιά στους τροχούς, εάν κάνετε λάθος την πίεση των ελαστικών.
Τι PSI πρέπει να βάζω στα ελαστικά ποδηλάτου;
Τα PSI θα πρέπει να είναι εντός της εμβέλειας του κατασκευαστή και η οδήγηση να είναι άνετη και ασφαλής. Καθώς προχωράτε προς το μέγιστο όριο του κατασκευαστή, θα θυσιάσετε την άνεση για την ταχύτητα. Δεν πρέπει να οδηγείτε κάτω από το ελάχιστο PSI και ποτέ να μην υπερβαίνετε το μέγιστο PSI που επισημαίνεται στο ελαστικό σας.
Συνήθως η μέγιστη συνιστώμενη πίεση αντικατοπτρίζει την ικανότητα ενός ελαστικού να αποδίδει σε στεγνές συνθήκες και σε λεία επιφάνεια. Μάλλον απίθανο αν οδηγείτε πάντα σε τέτοιο οδόστρωμα
Το μέσο της σημείο PSI ενός ελαστικού στοχεύει συνήθως σε βάρος αναβάτη μεταξύ 70 – 80 κιλά. Το βάρος του αναβάτη είναι ο κυρίαρχος παράγοντας που καθορίζει σε ποιο σημείο της κλίμακας PSI θα πρέπει να βρίσκεστε.
Το βάρος μεταφοράς είναι ένα σημαντικό στοιχείο του βέλτιστου PSI των ελαστικών σας. Εάν οδηγείτε με πολλά αξεσουάρ και αποσκευές, θα πρέπει να βάλετε περισσότερα PSI από ότι αν το συνολικό βάρος του ποδηλάτου σας είναι χαμηλότερο.
Συμβουλές πίεσης ελαστικών ποδηλάτου
Με όλες αυτές τις μεταβλητές που πρέπει να λάβετε υπόψη και ένα μεγάλο εύρος PSI, θα πρέπει να πειραματιστείτε για να βρείτε το βέλτιστο εύρος και να βρείτε μία χρυσή τομή. Το να κρατάτε σημειώσεις για τα διαφορετικά εύρη του PSI θα σας βοηθήσει, αλλά δεν χρειάζεται να έχετε εμμονή. Εάν μετακινείστε στην ίδια διαδρομή και έχετε την ίδια μάζα στο ποδήλατο, δεν θα χρειαστεί να αλλάζετε το PSI πολύ συχνά.
Τακτικοί έλεγχοι για την πίεση των ελαστικών
Τα ελαστικά χάνουν πίεση σε μόνιμη βάση και σταθερά. Ακόμη και όταν δεν κάνετε ποδήλατο. Τουλάχιστον, να τα ελέγχετε κάθε εβδομάδα, αλλά πιο τακτικά εάν επιλέγετε χαμηλές πιέσεις.
Επενδύστε σε μια καλή τρόμπα με μανόμετρο
Η αγορά αεραντλίας δαπέδου με μανόμετρο είναι απαραίτητη για τη μέτρηση του PSI των ελαστικών σας. Μην βασίζεστε στο να πιέζετε τον αντίχειρα στο ελαστικό. Μπορείτε να αγοράσετε μια χειροκίνητη τρόμπα με μανόμετρο που μπορείτε να μεταφέρετε μαζί σας. Οι αεραντλίες δαπέδου είναι πραγματικά χρήσιμες εάν έχετε περισσότερους από έναν τύπους ποδηλάτων ή οδηγείτε τακτικά.
Η συμβατική σκέψη μας έλεγε να χρησιμοποιούμε πάντα υψηλότερα PSI για να μειώσουμε την αντίσταση κύλισης. Η υψηλότερη πίεση μειώνει την κάμψη του ελαστικού και αυτό μειώνει την επιφάνεια που αγγίζει το οδόστρωμα. Αυτό σήμαινε λιγότερη προσπάθεια που χρειαζόταν από εμάς για να κάνουμε πεντάλ και επομένως υψηλότερες ταχύτητες.
Η σύγχρονη σκέψη προσθέτει την επίδραση που έχει στον αναβάτη η πολύ υψηλή πίεση των ελαστικών. Είμαι σίγουρος ότι όλοι έχουμε νιώσει ένα «βουητό» και δόνηση όταν οδηγούμε πιο σταθερά ελαστικά. Μέρος αυτής της δόνησης ισοδυναμεί με απώλεια ενέργειας. Εάν οδηγείτε τα ελαστικά σας με ελαφρώς χαμηλότερη πίεση για να αποφύγετε αυτόν τον κραδασμό, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα παρατηρήσετε απώλεια ταχύτητας, αλλά μπορεί να παρατηρήσετε μια πιο άνετη οδήγηση.
Μειώστε την πιθανότητα για σκασμένο λάστιχο
Οι περισσότεροι από εμάς μπορούμε διαισθητικά να αισθανόμαστε ότι η χαμηλή πίεση ελαστικών κάνει τη διαδρομή να είναι λίγο πιο αργή, αλλά με άνεση. Αλλά αυτό αυξάνει τις πιθανότητες να πάθουμε λάστιχο αν χρησιμοποιούμε ελαστικά με σαμπρέλα..
Καθώς το PSI χαμηλώνει, αυξάνονται οι πιθανότητες επαφής του ελαστικού και/ή της σαμπρέλας με το στεφάνι και το οδόστρωμα ταυτόχρονα. Εάν ακουμπήσει το χείλος της ζάντας στο οδόστρωμα, η σαμπρέλα κόβεται και παθαίνουμε λάστιχο. Όσο πιο αιχμηρό και μικρότερο είναι το σημείο επαφής, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα αυτού του «τσιμπήματος».
Ωστόσο τα παραπάνω δεν ισχύουν για λάστιχα tubeless δίχως σαμπρέλα που δεν κινδυνεύουν από τσιμπήματα.
Καλό είναι να αποφύγετε να ανεβοκατεβαίνετε τα πεζοδρόμια, καθώς οι ορθές γωνίες του κράσπεδου αποτελούν παγίδα για τα ελάχιστα φουσκωμένα ελαστικά. Το ίδιο συμβαίνει και με τις λακκούβες.
Χαμηλότερη πίεση σε βρεγμένο δρόμο
Η μείωση της πίεσης στο βρεγμένο δρόμο κατά 10% είναι μια καλή ιδέα. Θα επωφεληθείτε από μεγαλύτερη πρόσφυση καθώς μεγαλύτερη επιφάνεια του ελαστικού έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα. Θα μπορείτε επίσης να στρίβετε με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Περισσότερο κράτημα θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της μειωμένης απόδοσης των φρένων και στο βρεγμένο. Θα οδηγείτε πιο αργά ούτως ή άλλως, επομένως δεν πρέπει να σας ενοχλεί η ελάττωση της ταχύτητας.
Αποφύγετε τις αντλίες στα βενζινάδικα. Τα ελαστικά που χρησιμοποιούν βαλβίδες Schrader ταιριάζουν σε αυτές τις αντλίες, αλλά δεν είναι σχεδιασμένα για χρήση με ελαστικά ποδηλάτου. Η ένδειξη του μετρητή δεν θα είναι ακριβής και θα υπάρχει κίνδυνος έκρηξης του ελαστικού. Αν δεν έχετε μία τρόμπα δαπέδου βρείτε ένα τοπικό κατάστημα ποδηλάτων. Θα πρέπει να έχουν μια τρόμπα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.
Εάν το πέλμα του ελαστικού σας είναι πολύ φαγωμένο, ένα υψηλότερο εύρος PSI θα επηρεάσει την ποιότητα κύλισης και το χειρισμό. Ένα καινούργιο ελαστικό θα κοστίσει λιγότερο από την επισκευή ενός χαλασμένου ποδηλάτου που προκλήθηκε από πτώση λόγω κακού πέλματος.
Καλοκαίρι εναντίον Χειμώνα: Πίεση ελαστικών σε ζεστό και κρύο καιρό
Οι υψηλότερες θερμοκρασίες μπορούν να αυξήσουν την πίεση του ελαστικού σας επειδή τα μόρια μέσα σε αυτό κινούνται πιο γρήγορα. Σε αντίθεση με αυτό, η πίεση των ελαστικών μειώνεται πιο γρήγορα το χειμώνα. Η πίεση του αέρα πέφτει σε κρύες συνθήκες αλλά όχι στην πραγματικότητα περισσότερο από 1 psi για 10°C, επομένως αυτή η επίδραση είναι αμελητέα.
Το πιο κρύο καουτσούκ ισοδυναμεί με πιο σκληρό καουτσούκ και η βόλτα σας μπορεί να είναι πιο άκαμπτη τους χειμερινούς μήνες. Εάν οδηγείτε με ελαστικά σκληρότερης σύνθεσης κατασκευασμένα για καλύτερη αντίσταση στο τρύπημα σε δύσκολες συνθήκες, τότε η μείωση της πίεσης θα βελτιώσει την άνεση οδήγησης.
Οι εξωτερικές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας δεν θεωρείται ότι έχουν δραματική επίδραση στην πίεση των ελαστικών σας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν η θερμοκρασία περιβάλλοντος όπου φουσκώνετε τα ελαστικά σας είναι κοντά στην εξωτερική θερμοκρασία.