Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Χρειάζεστε πραγματικά μια ηλεκτρονική σειρά αλλαγής ταχυτήτων;

Με την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών ταχυτήτων πριν από μερικά χρόνια, μια άλλη μεταβλητή προστέθηκε στη δύσκολη απόφαση επιλογής ποδηλάτου ή ποδηλάτου βουνού και του εξοπλισμού του. Γι’ αυτό δεν είναι εύκολη η λήψη μιας τέτοιας απόφασης, μεταξύ μηχανικής και ηλεκτρονικής αλλαγής ταχυτήτων.

Πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής αλλαγής ταχυτήτων

Η εμφάνιση της Dura-Ace Di2 από τη Shimano πρώτα και της SRAM Red eTap αργότερα, ήταν μια πραγματική επανάσταση. Πρώτον, επειδή μια ηλεκτρονική αλλαγή έχει πολλά σημεία υπέρ της, είναι αναμφισβήτητο. Γι’ αυτό θα προσπαθήσουμε να απαριθμήσουμε αυτά τα πλεονεκτήματα και στη συνέχεια να τα αντιπαραβάλουμε με τα μειονεκτήματα των ηλεκτρονικών ταχυτήτων και να προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στην πραγματική ερώτηση: χρειάζεστε μια ηλεκτρονική σειρά αλλαγής ταχυτήτων στο ποδήλατό σας ή στο ποδήλατο βουνού;

Μια ηλεκτρονική σειρά, όπως λέμε, έχει πολλά επιχειρήματα για να σας πείσει:

  • Η εισαγωγή περισσότερης τεχνολογίας στην ποδηλασία συχνά θεωρείται συνώνυμη με περισσότερα ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Όχι μόνο στην ποδηλασία. Αλλά αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές: μια τεχνολογία δεν σχετίζεται άμεσα με τα ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά είναι αλήθεια ότι αυτά πάνε μαζί τα τελευταία χρόνια. Ναι, λοιπόν, η εγκατάσταση μιας ηλεκτρονικής σειράς σημαίνει εφαρμογή υψηλότερου βαθμού τεχνολογίας. Φυσικά, ίσως είναι πιο σημαντικό να τοποθετήσετε έναν καλό δισκοβραχίονα ή μια καλή αλυσίδα, αλλά ο εξωτισμός της τεχνολογίας στον αθλητισμό είναι ένα σημείο υπέρ των ηλεκτρονικών συστημάτων αλλγής ταχυτήτων.
  • Αλλά αυτό δεν είναι μόνο μια υποκειμενική άποψη, η ηλεκτρονική μετατόπιση, φυσικά, έχει προφανή πλεονεκτήματα. Η ευκολία αλλαγής είναι ίσως από τα πιο εντυπωσιακά: με ένα μικρό κλικ, η αλλαγή γίνεται αυτόματα. Κανένα συρματόσχοινο δεν τεντώνεται, δίνεται μόνο εντολή.
  • Εκτός από την ευκολία, η ακρίβεια της ηλεκτρονικής αλλαγής είναι μεγαλύτερη. Δεν αφήνει περιθώρια για ανθρώπινη ανακρίβεια, ή σχετική αντίληψη της ακρίβειας. Εάν αλλάξετε στο τρίτο γρανάζι, το μηχάνημα ρυθμίζει ακριβώς τη θέση για αυτό το γραν.άζι
  • Αυτό καθιστά επίσης δυνατή την τοποθέτηση των ταχυτήτων σε διαφορετικά σημεία, καθώς η επικοινωνία τους είναι ασύρματη. Αποφεύγετε τα συρματόσχοινα και αποφεύγετε τη συντήρησή τους και αδειάζετε το τιμόνι από περιττά καλώδια.
  • Όσον αφορά αυτή τη ρύθμιση και τοποθέτηση, πρέπει να ειπωθεί ότι οι δυνατότητες του ποδηλάτου βουνού είναι ακόμη μεγαλύτερες, επειδή η κακή ευθυγράμμιση στην ορεινή ποδηλασία είναι συνήθως μεγαλύτερη λόγω της κίνησης που αντιμετωπίζουν όλα τα εξαρτήματα του ποδηλάτου. Με την ηλεκτρική αλλαγή ταχυτήτων, αυτό ρυθμίζεται μόνο του.
  • Τέλος, η ηλεκτρονική σειρά ταχυτήτων θα σας δώσει περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο που οδηγείτε. Η συλλογή αυτών των πληροφοριών και, στη συνέχεια, η ανάλυσή τους με επαγγελματίες και περισσότερη μελέτη μπορεί να σας κάνει καλύτερο ποδηλάτη, γιατί το να επιλέξετε πότε να αλλάξετε και ποια ταχύτητα θα βάλετε είναι επίσης επιστήμη.

Μειονεκτήματα της ηλεκτρονικής σειράς αλλαγής ταχυτήτων

Οι επικριτές της ηλεκτρονικής αλλαγής θα θυμώσουν αφού διαβάσουν τις προηγούμενες παραγράφους, αλλά θα τους δώσουμε και επιχειρήματα εναντίον της για να δουν ότι φυσικά υπάρχουν λόγοι για αυτό.

  • Μια ηλεκτρονική σειρά αλλαγής ταχυτήτων είναι ακριβή. Αυτό είναι σωστό, η τιμή, η οποία είναι συχνά ένας σημαντικός παράγοντας στην απόφαση, δεν βοηθά στην επιλογή αγοράς της. Γιατί για τον μέσο ποδηλάτη, που δεν χρειάζεται τόση ακρίβεια ή τόσο πολύ αυτοματισμό, το να πληρώσει τα περισσότερα από 1500 ευρώ που συνήθως κοστίζει μία καλή ηλεκτρονική σειρά ταχυτήτων δεν είναι μια μικρή απόφαση. Για τους περισσότερους, είναι εντελώς απαγορευτικό.
  • Αλλά επιπλέον, το κόστος συντήρησης είναι επίσης υψηλότερο. Όσοι κάνουν μόνοι τους συντήρηση τη δική τους μηχανική σειρά εδώ και χρόνια θα ξέρουν ότι μπορούν να επισκευάσουν και να προσαρμόσουν το ποδήλατο ή το ποδήλατο βουνού με ελάχιστα εργαλεία. Αλλά ορισμένα προβλήματα και βλάβες της ηλεκτρονικής σειράς αλλαγής ταχυτήτων απαιτούν επίσκεψη στο συνεργείο.
  • Επιπλέον, αυτό το επιχείρημα των δυσκολιών της ανεξάρτητης επισκευής επιδεινώνεται εάν ο τύπος ποδηλασίας σας είναι υπερμαραθώνιος ή πηγαίνετε σε απομακρυσμένα μέρη. Διότι σε περίπτωση βλάβης, είναι σίγουρο ότι θα μείνετε χωρίς βοήθεια. Η μηχανική σειρά χωρίς ηλεκτρονικά εξαρτήματα βασίζεται στη φυσική, οπότε με πένσα και σύρμα, όπως θα έλεγαν και οι ηλικιωμένοι, μπορείς να φτιάξεις σχεδόν τα πάντα. Αλλά μια βλάβη μιας ηλεκτρονικής σειράς ταχυτήτων στη μέση του πουθενά θα ήταν ακόμα και επικίνδυνο, γι’ αυτό και δεν χρησιμοποιούνται συνήθως σε αυτού του είδους τις εξορμήσεις.
  • Για όσους κάνουν ποδήλατο περιστασιακά, ο χρόνος που αφιερώνουν φροντίζοντας τη φόρτιση και τις μπαταρίες είναι επίσης απώλεια. Οι προσωπικές συνθήκες του κάθενος μερικές φορές καθιστούν αδύνατο να γνωρίζεις με βεβαιότητα πότε και πώς θα βγεις για ποδήλατο. Έτσι, το να έχεις οποιαδήποτε ρουτίνα φόρτισης, για παράδειγμα, είναι πονοκέφαλος. Με μια μηχανική σειρά δεν έχεις αυτό το πρόβλημα: απλά ξεκινάς και φεύγεις.
  • Τέλος, μια ηλεκτρονικήσειρά ταχυτήτων είναι πιο βαριά. Ναι, απαιτεί ορισμένα εξαρτήματα, ειδικά τις μπαταρίες, που ζυγίζουν περισσότερο. Ναι, η διαφορά δεν είναι μεγάλη, αλλά θέτει περισσότερο βάρος και αυτό είναι ένα μειονέκτημα.

Εν ολίγοις, μια ηλεκτρονική σειρά αλλαγής ταχυτήτων έχει φυσικά τα θετικά και τα αρνητικά της. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: ο μέσος ποδηλάτης δεν χρειάζεται ηλεκτρονικές ταχύτητες. Έτσι είναι ξεκάθαρο. Γιατί τα πλεονεκτήματα που μπορεί να έχουν, τα οποία είναι πολλά, δεν ξεπερνούν τα υπόλοιπα. Ωστόσο, η απόφαση είναι, φυσικά, εντελώς προσωπική.

Μετάβαση στο περιεχόμενο