Ρύθμιση του sag της μπροστινής ανάρτησης

Είναι κάτι που όλοι οι ποδηλάτες βουνού πρέπει να κάνουν λαμβάνοντας υπόψη το βάρος τους και το στυλ οδήγησής τους. Θα πρέπει επίσης να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της συντήρησης του ποδηλάτου.

Η ανάρτηση σε ένα ποδήλατο βουνού μειώνει την κόπωση του αναβάτη και βελτιώνει την πρόσφυση των τροχών του ποδηλάτου σε ανώμαλο έδαφος. Κατά την ρύθμιση αυτή, ο στόχος σας είναι να βρείτε την χρυσή τομή ανάμεσα σε μια μαλακή και μια σκληρή ρύθμιση. Αν η ρύθμιση είναι πολύ μαλακή θα έχει ως αποτέλεσμα η ανάρτηση να τερματίζει όταν πέσετε σε μία λακούβα ή κάνετε ένα άλμα, και αν είναι πολύ σκληρή θα έχει σαν αποτέλεσμα το ποδήλατό σας να αναπηδά σε ανώμαλο έδαφος.

Το sag καθορίζει το πόσο συμπιέζετε η ανάρτηση.

Βήμα 1: Μέτρηση του sag

front suspension sag 01

Εάν το ποδήλατό σας δεν διαθέτει ελαστικό δακτύλιο o-ring, τότε ασφαλίστε απλά ένα cable tie γύρω από τον άξονα της ανάρτησης. Στη συνέχεια, σύρετε το προς τα κάτω στο πιρουνιού μέχρι να φτάσει στο τέρμα του.

Βήμα 2: Καθίστε πάνω στο ποδήλατο

front suspension sag 02

Καθίστε στη ποδήλατο φορώντας όλο τον συνηθισμένο ποδηλατικό σας εξοπλισμό όπως κράνος, παπούτσια κλπ.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να ζητήσετε από έναν φίλο να σας κρατήσει σε θέση ισορροπίας ή εναλλακτικά να στηρίξετε τον εαυτό σας σε έναν τοίχο χρησιμοποιώντας τον αγκώνα σας.

Καθίστε στο ποδήλατο στην κανονική θέση οδήγησης και προσέξτε να μην συμπιέσετε το πιρούνι πολύ όταν ανεβαίνετε. Εάν το κάνετε, απλώς κατεβείτε από το ποδήλατο, επαναφέρετε το δαχτυλίδι o-ring και ξανανεβείτε.

Βήμα 3: Στοχεύοντας για το 20-25%

front suspension sag 03

Στη συνέχεια, κατεβείτε από το ποδήλατο, ενώ προσέχετε να μην συμπιέσετε περαιτέρω την ανάρτηση.

Μετρήστε το sag από το πιρούνι. Πρέπει να στοχεύσετε στο 20% έως 25% της συνολικής διαθέσιμης διαδρομής του πιρουνιού. Η συνολική διαθέσιμη διαδρομή μπορεί να βρεθεί στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή ή, αν το έχετε χάσει, κάντε μία αναζήτηση το στο διαδίκτυο.

Το ποδήλατο της φωτογραφίας έχει το Rockshox Ario R της Sram. Έχει 140 χιλιοστά διαδρομής. Ο κατασκευαστής προτείνει, το 15-25% της διαδρομής που αντιστοιχεί σε 28 mm (20%).

Σημειώστε ότι το 20% έως 25% είναι μια γενική πρόταση που ταιριάζει για τους περισσότερους αναβάτες. Ωστόσο, μπορείτε να το προσαρμόσετε ανάλογα με το στυλ της οδήγησης σας.

Βήμα 4: Αύξηση ή μείωση της πίεσης

front suspension sag 04

Εάν το ποδήλατό σας έχει ανάρτηση με αέρα, τότε μειώνετε την πίεση του αέρα για να αυξήσετε το sag. Εναλλακτικά, αυξήστε την πίεση του αέρα αντλώντας περισσότερο αέρα στο πιρούνι για να μειώσετε την ποσότητα του sag.

Ανάλογα με τη μέτρησή σας, αυξήστε ή μειώστε το sag, θυμηθείτε ότι ο στόχος σας είναι περίπου 20% έως 25% sag. Θα πρέπει να κάνετε σταδιακές αλλαγές και να τις ελέγξετε επανατοποθετώντας το δακτύλιο o-ring και ανεβαίνοντας ξανά πάνω στο ποδήλατο.

Υπάρχει επίσης ένας ακόμη παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη. Όταν η ανάρτηση τερματίζει. Αυτό συμβαίνει όταν η ανάρτηση φτάσει στο τέλος της διαδρομής όταν χτυπήσετε σε ανώμαλο έδαφος. Στο αντίθετο άκρο της κλίμακας, είναι ένα αποτέλεσμα που ονομάζεται topping out. Αυτό συμβαίνει όταν η ανάρτηση φτάσει στην πλήρη επέκτασή της. Τα οικονομικά ποδήλατα βουνού δεν διαθέτουν σύστημα για να το ελέγχουν και επομένως το ποδήλατο να κάνει θόρυβο σε κάθε τερματισμό της ανάρτησης πάνω-κάτω. Με ένα οικονομικό ποδήλατο βουνού, η μόνη σας επιλογή είναι να αυξήσετε την ένταση του ελατηρίου εάν η ανάρτηση τερματίζει πολύ συχνά. Ωστόσο πρέπει να λάβετε υπόψη ότι αυτό δεν είναι πρόβλημα.

Τα ακριβότερα ποδήλατα βουνού έχουν ρύθμιση για την απόσβεση συμπίεσης, η οποία μπορεί να αυξηθεί εάν η ανάρτηση τερματίζει πολύ συχνά.

Μετάβαση στο περιεχόμενο
e-banner-ppel-02