Βασικά η διαδικασία και για τους δύο τροχούς είναι η ίδια, με εξαίρεση
ότι ο πίσω θα έχει κασέτα που πρέπει πρώτα να αφαιρεθεί.
Βήμα 1. Αφαίρεση του κώνου
Η γενική επισκευή ενός κέντρου τροχού ποδηλάτου περιλαμβάνει τη μετάβαση στο εσωτερικό του κέντρου αφαιρώντας τον κώνο. Θα χρειαστείτε ένα ειδικό κωνόκλειδο συνήθως 15mm ή 13mm.
Ένα κωνικό κλειδί 15mm ταιριάζει στην πλειοψηφία των κώνων, οπότε δεν χρειάζεται να αγοράσετε ολόκληρο σετ. Ίσως και ένα 13mm για το μπροστινό κέντρο.
Ο λόγος για τον οποίο θα χρειαστείτε αυτό το κωνικό κλειδί είναι επειδή είναι πιο επίπεδο από ένα κλασσικό κλειδί. Αυτό είναι απαραίτητο γιατί δεν χωράει ανάμεσα στον κώνο και το παξιμάδι ασφάλισης στο πάνω μέρος του.
Κατά γενικό κανόνα, ξεβιδώνετε μόνο τη μία πλευρά του άξονα του κέντρου. Με αυτόν τον τρόπο όταν θα ξαναβάλετε τον τροχό ο άξονας θα βρίσκεται ακριβώς στην ίδια θέση με πριν.
Είναι επίσης καλή ιδέα πριν αφαιρέσετε τα παξιμάδια ή/και τους αποστάτες, να τραβήξετε φωτογραφίες. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε επίσης κάποιο υλικό αναφοράς για να τα τοποθετήσετε με την ίδια σειρά.
Βήμα 2. Αφαίρεση των ρουλεμάν (μπίλιες)
Αφού αφαιρεθεί το ένα παξιμάδι ασφάλισης και ο κώνος του, μπορεί απλώς να τραβήξετε τον άξονα έξω από το κέντρο. Βεβαιωθείτε ότι αν πέσει μία ή περισσότερες μπίλιες, να τις πιάσετε. Να έχετε πάντα διαθέσιμο ένα
πλαστικό κύπελλο για να τοποθετήσετε όλες τις μπίλιες.
Μπορεί να είναι μια ταλαιπωρία να βγάλετε όλες τις μπίλιες. Ειδικά δεδομένου ότι θα είναι επικαλυμμένες με γράσο και θα κολλήσουν στο εσωτερικό του κέντρου σας. Χρησιμοποιείστε ένα μαγνήτη για να τις βγάλετε έξω.
Βήμα 3. Έλεγχος των ρουλεμάν
Θα πρέπει να υπάρχουν τόσες μπίλιες για να καταλαμβάνουν όλο το χώρο στο ποτήρι του ρουλεμάν, που είναι το μέρος όπου τα ρουλεμάν συνδέονται με το κέλυφος του κέντρου.
Τα ρουλεμάν μπορεί επίσης να καταστραφούν λόγω σκουριάς. Η όλη ιδέα της γενικής επισκευής του κέντρου του τροχού είναι να εξομαλύνει την κύλιση.
Βήμα 4. Έλεγχος των κώνων για κοιλώματα
Ένας άλλος έλεγχος που πρέπει να κάνετε όταν επισκευάζετε τον κέντρο του ποδηλάτου σας είναι τα σημάδια φθοράς των κώνων. Θα μοιάζουν ως κοιλώματα και συνήθως προκαλούνται όταν το νερό έχει εισχωρήσει στον εσωτερικό του κέντρου.
Βήμα 5. Αφαίρεση σκουριάς και γυάλισμα
Το πρόσθετο πλεονέκτημα του γυαλίσματος είναι ότι στην πραγματικότητα ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο περαιτέρω διάβρωσης εξομαλύνοντας την επιφάνεια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα σβουράκι με μαλακό γυαλόχαρτο.
Για να αφαιρέσετε τη σκουριά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα οικιακό προϊόν όπως το ξύδι ή ειδικό υγρό για την αφαίρεση σκουριάς γιατί κάνει τη δουλειά πολύ πιο εύκολη, βελτιώνει το αποτέλεσμα και παίρνει λιγότερο χρόνο. Μπορείτε να το προμηθευτείτε από οποιοδήποτε χρωματοπωλείο.
Βήμα 6. Επανασυναρμολόγηση του κέντρου
Όταν κάθε εξάρτημα έχει καθαριστεί, είναι ώρα να ξανασυναρμολογήσετε το κέντρο του ποδηλάτου. Βάλετε γράσο έτσι ώστε οι μπίλιες να μην φεύγουν από τη θέση τους όταν τοποθετηθούν ξανά.
Βεβαιωθείτε ότι το σύνολο του ποτηριού του ρουλεμάν είναι καλυμμένο με μπίλιες.
Με τα ρουλεμάν στη θέση τους, μπορείτε να σφίξετε τον κώνο με το χέρι. Δεν χρειάζεστε κωνικό κλειδί για να το σφίξετε, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε ακινητοποίηση του ρουλεμάν.
Βήμα 7. Έλεγχος για κενά
Το τελευταίο βήμα κατά την επισκευή του κέντρου είναι να βεβαιωθείτε ότι ο τροχός περιστρέφεται ομαλά χωρίς να υπάρχει κενό στο κέντρο.
Κρατήστε τον τροχό ψηλά ενώ περιστρέφεται για να νιώσετε αν λειτουργεί ομαλά. Με τα δάχτυλά σας στον σφιγμένο με το δάχτυλο κώνο μπορείτε είτε να τον χαλαρώσετε είτε να τον σφίξετε ενώ περιστρέφεται ανάμεσα στα
χέρια σας. Εάν είστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, μπορείτε να ελέγξετε το κέντρο για κενά κουνώντας πάνω κάτω τον άξονα.
Βήμα 8. Σφίξιμο του κώνου με το κόντρα παξιμάδι ασφάλισης
Η τελευταία διαδικασία χρειάζεται λίγη εξάσκηση πριν γίνει σωστά. Και το σφίξιμο του ίδιου του κώνου με το παξιμάδι ασφάλισης από πάνω συνήθως τον κάνει να σφίγγει ξανά. Οπότε συνήθως ολοκληρώνω την επισκευή της του κέντρου σφίγγοντας τον κώνο και το παξιμάδι ασφάλισης με τα κατάλληλα εργαλεία, σταθεροποιώντας την άλλη άκρη του άξονα πάνω στην μέγγενη.
Και έτσι ο τροχός σας θα περιστρέφεται σαν καινούργιος!