Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Ποιες ακτίνες τροχού ποδηλάτου χρειάζομαι;

Οι σωστές ακτίνες για τον τροχό σας θα καθοριστούν σε μεγάλο βαθμό από δύο παράγοντες: το στυλ οδήγησης και το φορτίο που θα φέρουν οι ακτίνες.

Οι ακτίνες είναι διαθέσιμες σε διάφορα μήκη για τη μεγάλη ποικιλία μεγεθών τροχών που διατίθενται στην αγορά, που κυμαίνονται από ζάντες BMX 20″ έως τροχούς ποδηλάτου δρόμου 700c. Ωστόσο, δεν υπάρχει τυπικό εύρος μεγεθών, επειδή οι διαστάσεις του κέντρου και της ζάντας επηρεάζουν το μήκος της ακτίνας που απαιτείται και καθορίζεται από την απόσταση μεταξύ των οπών της φλάντζας του κέντρου και των οπών των ακτίνων στο στεφάνι. Αν λάβετε υπόψη τις ζάντες με υψηλό προφίλ και τα κέντρα με φαρδιά φλάντζα, είναι εύκολο να καταλάβετε γιατί αυτό είναι περίπλοκο.

Για να προσδιορίσετε το απαιτούμενο μήκος ακτίνων, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή του τροχού σας ή χρησιμοποιήστε μια ηλεκτρονική αριθμομηχανή ακτίνων από το διαδίκτυο. Αυτό θα σας επιτρέψει να εισαγάγετε τις διαστάσεις του κέντρου και της ζάντας για να προσδιορίσετε το μήκος της ακτίνας που χρειάζεστε.

Προβλεπόμενος τύπος οδήγησης: Οι υψηλής ποιότητας ακτίνες γενικής χρήσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή τροχών για σχεδόν κάθε τύπο, καθώς ο αριθμός και το πλέξιμο των ακτίνων είναι που καθορίζουν την αντοχή του τροχού, περισσότερο από τον τύπο των ακτίνων. Ωστόσο, ορισμένοι τύποι λεπτών, ελαφριών και αεροδυναμικών ακτίνων που έχουν σχεδιαστεί για γρήγορους, ελαφρούς τροχούς μπορούν να σας κάνουν πιο γρήγορους. Ωστόσο, οι αεροδυναμικές ακτίνες δεν συνιστώνται για την κατασκευή τροχών βαρέως τύπου για αγώνες όπως η ποδηλασία downhill και οι ακτίνες straight-pull και τα κέντρα δεν είναι συμβατά με τις τυπικές ακτίνες j-bend.

Ποιες ακτίνες τροχού ποδηλάτου χρειάζομαι 02

Ποιο είναι το καλύτερο σχήμα ακτίνας δρόμου; Στρογγυλή, επίπεδη ή οβάλ;

Υπάρχουν τρία σχήματα ακτίνων που χρησιμοποιούνται συνήθως στα ποδήλατα, στρογγυλές, επίπεδες και οβάλ (ελλειπτικές). Το ποιο σχήμα ακτίνων είναι καλύτερο για εσάς καθορίζεται από τους στόχους του αναβάτη, όπως η απλότητα χρήσης, η ταχύτητα, η ανθεκτικότητα και άλλοι παράγοντες.

Στρογγυλές ακτίνες

Οι στρογγυλές ακτίνες χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια. Είναι ανθεκτικές. Η γωνία στην οποία κάθονται οι στρογγυλές ακτίνες σε σχέση με τη γωνία του ανέμου δεν επηρεάζει την απόδοσή τους, καθώς το σχήμα είναι σταθερό γύρω από την ακτίνα. Το μειονέκτημα των στρογγυλών ακτίνων είναι ότι δεν είναι βέλτιστες για αεροδυναμική απόδοση. Είναι σταθερά πιο αργές από τα άλλα επικρατέστερα σχήματα.

Επίπεδες ακτίνες

Οι επίπεδες ακτίνες είναι πλατιές και όχι στρογγυλές. Για εφαρμογές υψηλών επιδόσεων, οι αναβάτες δρόμου χρησιμοποιούν επίπεδες ακτίνες για να μειώσουν το βάρος και να ελέγξουν την υψηλή τάση των ακτίνων.

Επειδή υπάρχει μικρότερη περιοχή διατομής στο πλευρικό επίπεδο, οι επίπεδες ακτίνες συμβάλλουν σε ελαφρώς χαμηλότερη πλευρική ακαμψία. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ορισμένα προβλήματα πλευρικής κάμψης για βαρείς αναβάτες ή κατά τη διάρκεια έντονων επιταχύνσεων, φρεναρίσματος ή στροφών.

Οι επίπεδες ακτίνες είναι πιο γερές από τις στρογγυλές ακτίνες;

Όχι με την πιο αληθινή έννοια. Συχνά είναι τόσο «ισχυρές» όσο μια αντίστοιχη στρογγυλή ακτίνα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η κρύα σφυρηλάτηση στην οποία υφίσταται μια επίπεδη ακτίνα κατά τη διαδικασία που μετατρέπεται από στρογγυλή ακτίνα σε μια πεπλατυσμένη ακτίνα αυξάνει την αντοχή. Οι επίπεδες ακτίνες ξεκινούν όλες ως στρογγυλές ακτίνες και συμπιέζονται ή πρεσσάρονται σε επίπεδες ακτίνες με μια μήτρα.

Οβάλ Ακτίνες

Οι οβάλ ακτίνες επιδιώκουν να συγχωνεύσουν τα καλύτερα χαρακτηριστικά των στρογγυλών και των επίπεδων ακτίνων. Είναι πιο πλευρικά άκαμπτες από μια επίπεδη ακτίνα ενώ παρέχουν περισσότερα αεροδυναμικά οφέλη από μια στρογγυλή ακτίνα.

Οβάλ Ακτίνες και Επίπεδες Ακτίνες

Μια διαφορά μεταξύ των οβάλ και των επίπεδων ακτίνων είναι ότι οι επίπεδες ακτίνες έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια διατομής στο τμήμα της λεπίδας. Οι επίπεδες ακτίνες είναι πολύ φαρδιές. Οι οβάλ ακτίνες δεν είναι πολύ πιο φαρδιές από τις τυπικές ακτίνες και μπορούν να χωρέσουν μέσα από τις τυπικές στρογγυλές οπές της φλάντζας του κέντρου.

Ποιες ακτίνες τροχού ποδηλάτου χρειάζομαι 01

Τι είναι μια ακτίνα μονής διατομής και μια ακτίνα διπλής διατομής;

Δεν έχουν όλες οι ακτίνες σταθερό πάχος σε όλο το μήκος τους. Οι κατασκευαστές τροχών ανακάλυψαν ότι μπορούσαν να διατηρήσουν την αντοχή της ακτίνας ενώ μειώνουν το βάρος μεταβάλλοντας το πάχος μιας ακτίνας. Αυτές ονομάζονται ακτίνες διπλής διατομής.

Οι ακτίνες ομοιόμορφου πλάτους έχουν το ίδιο πάχος σε όλο το μήκος τους.

Οι ακτίνες μονής διατομής έχουν μειωμένο πάχος στο σύνολο του μήκους τους ενώ σε ένα σημείο συνήθως κοντά στη φλάντζα του κέντρου είναι πιο χοντρές για να είναι πιο λεπτές στο υπόλοιπο μέρος προς το στεφάνι του τροχού.

Οι ακτίνες διπλής διατομής λεπταίνουν σε δύο σημεία, είναι πιο χοντρές στα άκρα ενώ λεπταίνουν στη μέση.

Μια ακτίνα μονής ή διπλής διατομής οποιουδήποτε τύπου εξοικονομεί βάρος.

Δεν λειτουργεί κάθε τμήμα της ακτίνας τόσο σκληρά. Το μεσαίο τμήμα οποιασδήποτε ακτίνας έχει λιγότερη τάση. Η πίεση που ασκείται στο τέλος κάθε άκρου ακτίνων είναι πολύ μεγαλύτερη. Ανάλογα με τον τρόπο στήριξης η γωνία της ακτίνας στη φλάντζα του κέντρου είναι ευαίσθητη σε καταπονήσεις κάμψης. Το σπείρωμα των ακτίνων, από την άλλη πλευρά, προκαλεί συγκεντρώσεις τάσεων στο καψούλι της ακτίνας. Εξαιτίας αυτών των παραγόντων, τα περισσότερα σπασίματα ακτίνων συμβαίνουν κοντά στη γωνία της ακτίνας κοντά στο κέντρο ή στο καψούλι κοντά στο στεφάνι.

Μετάβαση στο περιεχόμενο