ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΤΡΙΑΘΛΟΥ & ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΔΡΟΜΟΥ: ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΙΑΘΛΟ;

triathlon-vs-road-bikes

Κοιτάξτε τη ζώνη μετάβασης πριν από ένα τρίαθλο και θα δείτε συχνά έναν συνδυασμό ποδηλάτων δρόμου και ποδηλάτων χρονομέτρησης – επίσης γνωστά ως ποδήλατα TT ή απλά ποδήλατα τριάθλου. Αλλά, ποιες ακριβώς είναι οι διαφορές μεταξύ των δύο και ποιο θα πρέπει να επιλέξετε για τον επόμενο αγώνα σας;

Το γεγονός ότι υπάρχει ένα μείγμα δείχνει ότι το ένα δεν είναι απαραίτητα καλύτερο από το άλλο. Το ποιο θα επιλέξετε να οδηγήσετε εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η προσωπική προτίμηση, ο προϋπολογισμός, οι απαιτήσεις της διαδρομής και οι κανόνες της διοργάνωσης.

Δεν είναι επίσης οι μόνες επιλογές. Εφόσον ένα ποδήλατο θεωρείται ασφαλές, μπορείτε να οδηγείτε υβριδικά ποδήλατα ή ακόμα και ποδήλατα βουνού – τα οποία είναι η προτιμώμενη επιλογή για αγώνες εκτός δρόμου ή με το σήμα XTERRA, ουσιαστικά μια μορφή τριάθλου cross-country.

Ωστόσο, σε αυτό το άρθρο, θα παραμείνουμε στα ποδήλατα TT και τα ποδήλατα δρόμου. Θα εξηγήσουμε μερικές από τις βασικές διαφορές και θα σας βοηθήσουμε να αποφασίσετε ποιο είδος θα επιλέξετε για τους αγώνες σας.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΤΡΙΑΘΛΟΥ;

Όπως τα περισσότερα ποδήλατα, τα ποδήλατα τριάθλου έχουν δύο τροχούς, ταχύτητες, φρένα και πεντάλ. Ξεχωρίζουν όμως από κάποια ευδιάκριτα χαρακτηριστικά.

Το πιο αξιοσημείωτο είναι το κόκπιτ TT, δηλαδή το μπροστινό μέρος του ποδηλάτου, που ενσωματώνει το τιμόνι, όπου αλλάζεις ταχύτητες και πατάς τα φρένα.

Τα ποδήλατα Triathlon τείνουν επίσης να έχουν χαρακτηριστική γεωμετρία πλαισίου – συχνά με πιο όρθιο στύλο του καθίσματος – που ωθεί τον αναβάτη πιο μπροστά σε θέση οδήγησης.

Ενδέχεται επίσης να δείτε άλλα χαρακτηριστικά, όπως ενσωματωμένα συστήματα υδροδότησης στο πλαίσιο ή στο τιμόνι του ποδηλάτου και τροχούς με υψηλό προφίλ για βελτιωμένη αεροδυναμική.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΤΡΙΑΘΛΟΥ;

triathlon-vs-road-bikes-02

Εδώ θα αναλύσουμε ορισμένες συγκεκριμένες διαφορές μεταξύ ενός ποδήλατου δρόμου και ενό χρονομέτρου TT.

ΠΙΛΟΤΗΡΙΟ/ΤΙΜΟΝΙ

Η ρύθμιση σε ένα ποδήλατο τριάθλου είναι ίσως η πιο προφανής διαφορά από ότι σε ένα κανονικό ποδήλατο δρόμου, επειδή είναι μια μεγάλη αλλαγή από τα γνωστά καμπυλωτά τιμόνια με τα οποία αγωνίζονται οι ποδηλάτες δρόμου εδώ και δεκαετίες.

Αντίθετα, ένα ποδήλατο τριάθλου έχει παράλληλες ράβδους «TT» που προεξέχουν προς τα εμπρός (μερικές φορές κυρτές, σε σχήμα S ή υπό γωνία ανάλογα με την προτίμηση). Τα στηρίγματα του αντιβραχίου με τα μαξιλαράκια υποστηρίζουν το σωματικό βάρος του αναβάτη καθώς γέρνει προς τα εμπρός και πιάνει τις ράβδους.

Η σχεδίαση είναι έτσι ώστε ο αναβάτης να μπορεί να κάτσει σε χαμηλή, αεροδυναμική θέση – που σημαίνει ότι μπορεί να κόβει τον αέρα πιο εύκολα. Οι αλλαγές ταχυτήτων βρίσκονται συχνά στο τέλος των ράβδων.

Το άλλο μέρος των ράβδων είναι η ράβδος βάσης με τα «κέρατα» στην πλευρά όπου συνήθως βρίσκονται τα φρένα. Αυτά βοηθούν τον αναβάτη να κατευθύνει και να κάθεται για να φρενάρει όταν χρειάζεται.

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ: ΠΑΛΟΥΚΟΣΕΛΟ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η γεωμετρία ενός ποδηλάτου TT είναι επίσης αισθητά διαφορετική από τα ποδήλατα δρόμου. Οι σωλήνες των καθισμάτων στα ποδήλατα τριάθλου τείνουν να είναι πιο απότομοι από τα παραδοσιακά ποδήλατα δρόμου, φέρνοντας τους γοφούς του αναβάτη πιο μπροστά, ώστε να μπορούν να γέρνουν άνετα πάνω από το πιλοτήριο και να πιάνουν τις μπάρες.

Όταν πρόκειται για την επιλογή του σωστού μεγέθους ποδηλάτου TT, υπάρχουν πολλά ζητήματα. Δεν είναι μόνο το ύψος του αναβάτη, αλλά το μήκος του κορμού και η ευελιξία. Είναι καλύτερο να δοκιμάσετε πριν αγοράσετε.

ΤΡΟΧΟΙ

Ενώ μπορείτε να τοποθετήσετε διαφορετικούς τύπους τροχών τόσο σε ποδήλατα δρόμου όσο και σε ποδήλατα TT, είναι πιο συνηθισμένο να βρίσκετε τροχούς δίσκου, τροχούς τριών ακτίνων ή τροχούς με υψηλό προφίλ σε ένα ποδήλατο τριάθλου.

Αυτό βοηθά στην αύξηση της ταχύτητας στην ευθεία μέσω της αεροδυναμικής, η οποία για τους αγώνες χρονομέτρησης συχνά υπερισχύει της πρόσθετης ευελιξίας που μπορεί να σας προσφέρει ένα ποδήλατο δρόμου – με κανονικές ακτίνες – για οδήγηση σε γκρουπ ή για γρήγορα σπριντ.

UCI-ΚΑΝΟΝΕΣ

Τα ποδήλατα τριάθλου τείνουν να διαφέρουν πολύ στην εμφάνισή τους σε σύγκριση με τα ποδήλατα δρόμου. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι στο τρίαθλο όλα μπόρα να συμμετάσχουν. Σε αντίθεση με τους αγώνες ποδηλασίας, οι τριαθλητές και τα ποδήλατα τρίαθλου δεν διέπονται από τους κανόνες της UCI που υπαγορεύουν στοιχεία όπως η γεωμετρία του πλαισίου.

Ως εκ τούτου, βρίσκετε πολλούς πειραματισμούς με ποδήλατα τριάθλου καθώς οι κατασκευαστές παράγουν μοντέλα για να προσπαθήσουν να κερδίσουν ένα πλεονέκτημα. Ένα παράδειγμα μπορεί να είναι η αφαίρεση τμημάτων του πλαισίου για να γίνει πιο ελαφρύ ή η χρήση του πλαισίου ως δεξαμενή υδροδοσίας, ώστε να μπορείτε να το γεμίσετε με υγρό και να το πιείτε απευθείας μέσα από ένα καλαμάκι χωρίς να αφήσετε τα χέρια από το τιμόνι σας

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΤΡΙΑΘΛΟΥ;

triathlon-vs-road-bikes-03

Ένα ποδήλατο τριάθλου έχει σχεδιαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο γρήγορο σε έναν αγώνα ενάντια στον χρόνο. Ενώ εξακολουθείτε να ανταγωνίζεστε με άλλους τριαθλητές, τα ποδήλατα TT χρησιμοποιούνται σε μορφή non-drafting, πράγμα που σημαίνει ότι, εκτός εάν προσπεράσετε, θα πρέπει να οδηγήσετε σε τουλάχιστον μια ελάχιστη απόσταση από το ποδήλατο που βρίσκεται μπροστά σας (12 μέτρα στους αγώνες Ironman αλλά ποικίλλει ανάλογα με τον αγώνα ).

Είναι σχεδιασμένα να είναι όσο το δυνατόν πιο αεροδυναμικά, εν μέρει επειδή δεν προστατεύεσται από τον άνεμο από άλλους ποδηλάτες. Δεδομένης της απαίτησης να αντιδράσετε και να φρενάρετε ξαφνικά δεν θα πρέπει να είναι τόσο απαραίτητο όσο θα ήταν αν η οδήγηση σε γκρουπ, σημαίνει επίσης ότι ο χειρισμός δεν αποτελεί τέτοια προτεραιότητα. Ως εκ τούτου, οι μοχλοί των φρένων τείνουν να είναι πίσω από το σημείο που πιάνεται τις αεροδυναμικές μπάρες.

Το τρίαθλο επίσης δεν διέπεται από τους κανόνες της UCI. Η UCI – Union Cycliste Internationale – είναι το διοικητικό όργανο της ποδηλασίας που θέτει τους κανόνες για τον τρόπο κατασκευής των ποδηλάτων. Αυτά είναι τεχνικά αλλά βασίζονται στην ασφάλεια και την ομοιομορφία, οπότε ουσιαστικά ένα ποδήλατο μοιάζει με ποδήλατο! Με το τρίαθλο που δεν υπόκειται σε αυτούς τους κανόνες, τα ποδήλατα χρονομέτρησης τριάθλου μπορούν να κατασκευαστούν διαφορετικά και θα δείτε μια σειρά από διαφορετικά σχέδια και ρυθμίσεις πλαισίων σε μια προσπάθεια να μεγιστοποιήσετε τυχόν αεροδυναμικά πλεονεκτήματα.

ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΤΡΙΑΘΛΟΥ;

Τα ποδήλατα Τριάθλου θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε αγώνες τριάθλου non-drafting και όχι σε νόμιμους αγώνες, όπου οι αγωνιζόμενοι μπορούν να κάνουν ποδήλατο ο ένας πίσω από τον άλλον ή σε γκρουπ.

Τα περισσότερα αγωνίσματα στα οποία συμμετέχουν ερασιτέχνες αθλητές του τριάθλου χαρακτηρίζονται ως non-drafting. Η κύρια διαφορά είναι ότι δεν μπορείτε να οδηγείτε σε γκρουπ και πρέπει να τηρείτε τους κανόνες που ορίζουν πόσο κενό πρέπει να αφήσετε από τον ποδηλάτη που βρίσκεται μπροστά (εκτός αν προσπεράσετε).

Όλα τα αγωνίσματα μεγάλων αποστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των αγώνων Ironman και Ironman 70.3, τείνουν να είναι non-drafting, που σημαίνει ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ποδήλατο TT – αν και δεν είναι υποχρεωτικό. Τα περισσότερα στάνταρ ή ολυμπιακά αγωνίσματα αποστάσεων για ερασιτέχνες είναι επίσης non-drafting.

ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ TT/ TRIATHLON;

Αν και το ποδήλατο μπορεί να φαίνεται διαφορετικό, τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεστε διαφορετικό εξοπλισμό για να το οδηγήσετε. Τα βασικά στοιχεία μπορούν να παραμείνουν τα ίδια, συμπεριλαμβανομένων των πεντάλ και του τρόπου με τον οποίο κουμπώνετε, ώστε να μπορείτε να αγωνίζεστε με τα τριαθλητικά παπούτσια σας ή τα κανονικά παπούτσια ποδηλάτου. Υπάρχουν όμως κάποιες άλλες διαφορές:

ΚΡΑΝΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Συχνά θα βρείτε τριαθλητές που οδηγούν ποδήλατο χρονομέτρησης να επιλέγουν ένα αποκλειστικό κράνος χρονομέτρησης αντί για κράνος δρόμου. Αυτά είναι σχεδιασμένα με γνώμονα την αεροδυναμική. Τείνουν να έχουν λιγότερο εξαερισμό από ένα κράνος δρόμου, είναι συχνά πιο βαριά και μπορεί να έχουν μια εκτεταμένη ουρά για να ευθυγραμμίζονται με τη σπονδυλική στήλη σας όταν τοποθετούνται στη αεροδυναμική θέση και βοηθούν στη βέλτιστη ροή αέρα.

ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ

Άλλος εξοπλισμός που μπορεί να διαφέρει περιλαμβάνει τον τρόπο διαχείρισης της ενυδάτωσης. Οι ρυθμίσεις ενυδάτωσης και διατροφής διαφέρουν αρκετά. Μερικοί θα έχουν παγουροθήκες στο πλαίσιο ή πίσω από τη σέλα που δέχονται ποδηλατικά παγούρια νερού κανονικού μεγέθους όπως ακριβώς και με ένα ποδήλατο δρόμου. Άλλοι μπορεί να έχουν μια δεξαμενή στο πλαίσιο που πρέπει να γεμίσετε ή να συνοδεύονται από ένα συγκεκριμένο αεροδυναμικό παγούρι με στενό σχήμα που χωράει μεταξύ των ράβδων TT, για παράδειγμα. Εάν οδηγείτε ποδήλατο TT, κατανοήστε και σχεδιάστε πώς θα ενυδατώνεστε.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ

Η αεροδυναμική είναι στο προσκήνιο με τα ποδήλατα TT, επομένως βλέπετε μεγάλη έμφαση που δίνεται στα aero trisuits, για παράδειγμα. Συχνά μοιάζουν με δερμάτινα κοστούμια που χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες ποδηλάτες στους αγώνες χρονομέτρου και μπορεί να είναι απίστευτα κολλητά, κατασκευασμένα από ελαφρύ ειδικό αεροδυναμικό ύφασμα.

ΤΡΟΧΟΙ

Οι δίσκοι ή οι τροχοί με υψηλό προφίλ είναι μια δημοφιλής επιλογή στα ποδήλατα χρονομέτρησης. Αν και μπορεί να είναι βαρύτεροι από τους κανονικούς τροχούς με ακτίνες, παρέχουν επίσης πλεονεκτήματα αεροδυναμικής σε πιο επίπεδες διαδρομές όπου η ταχύτητα στην ευθεία γραμμή, είναι πρωταρχική και οι αναλογίες ισχύος προς βάρος που επηρεάζουν τον ρυθμό σε μια ανάβαση δεν έχουν πολύ σημασία.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΟΤΑΝ ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ΕΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ;

triathlon-vs-road-bikes-04

ΑΝΗΦΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Γενικά θεωρείται ότι όσο μεγαλύτερη κλίση έχει μια διαδρομή και όσο πιο απότομες είναι οι αναβάσεις και οι κατηφόρες, τόσο λιγότερα οφέλη θα αποκομίσετε από την οδήγηση ενός ποδηλάτου χρονομέτρου. Σε ακραίες περιπτώσεις, για παράδειγμα, εάν το τρίαθλο ήταν στις Άλπεις ή στα Πυρηναία, μπορεί να συνιστάται η οδήγηση με ποδήλατο δρόμου για ασφάλεια. Αντίθετα, θα μπορούσατε να επωφεληθείτε πολύ περισσότερο από την οδήγηση ενός ποδηλάτου TT σε μια επίπεδη διαδρομή όπου υπάρχει η πιθανότητα να έχει ισχυρό αντίθετο άνεμο.

ΕΔΑΦΟΣ

Ενώ οι αθλητές του τριάθλου ελπίζουν ότι κάθε τρίαθλο στο δρόμο θα παρέχει μια επιφάνεια αρκετά αξιοπρεπή για να οδηγεί είτε ποδήλατο δρόμου είτε ποδήλατο χρονομέτρησης, σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να μην συμβαίνει αυτό. Εάν το έδαφος είναι τέτοιο που θα αφιερώσετε περισσότερο χρόνο καθισμένοι προσπαθώντας να ελέγξετε το ποδήλατο, τότε ένα ποδήλατο δρόμου που είναι πιο εύκολο να ελεγχθεί θα μπορούσε να είναι πιο ωφέλιμο.

ΑΝΕΣΗ

Ενώ τα ποδήλατα τριάθλου έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν καλύτερα όταν ο αναβάτης είναι τοποθετημένος σε αεροδυναμική θέση, η φυσιολογία τους πρέπει να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει. Εξαρτάται από το πώς είναι στημένο κάθε ποδήλατο, αλλά οι άπειροι αναβάτες ή εκείνοι που δεν έχουν εκπαιδευτεί για να κρατήσουν την επιθυμητή αεροδυναμική θέση TT μπορεί να βρεθούν να παλεύουν με σφιχτές πλάτες και άκαμπτους λαιμούς. Εάν αυτό οδηγεί στον αναβάτη να κάθεται όρθιος για το μεγαλύτερο μέρος του σκέλους του αγώνα, τότε τυχόν κέρδη αεροδυναμικής από το ποδήλατο TT χάνονται γρήγορα. Αν και αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να επιλέξετε ένα ποδήλατο δρόμου, προτείνει να λάβετε υπόψη τη θέση οδήγησης και ενδεχομένως να το κάνετε λιγότερο «επιθετικό». Όταν κάνετε ποδήλατο 180 χιλιόμετρα σε ένα Ironman, χρειάζεστε κάτι που θα μπορείτε να χειρίζεσται για αρκετές ώρες, όχι μόνο για μια σύντομη περίοδο, και στη συνέχεια να μπορείτε να τρέξετε έναν μαραθώνιο.

ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Εάν αποφασίσετε να αγωνιστείτε με ποδήλατο TT, φροντίστε να εξασκηθείτε αρκετά στη θέση χρονομέτρησης εκ των προτέρων. Αν και φαίνεται προφανές, οι ερασιτέχνες τριαθλητές συχνά βρίσκουν ότι είναι πιο κοινωνικό να βγαίνουν για ομαδικές βόλτες με ποδήλατο δρόμου. Η παραμέληση να προπονηθείτε αρκετά στο ποδήλατο με το οποίο πρόκειται να αγωνιστείτε, μπορεί να οδηγήσει σε άγνωστη και άβολη κατάσταση την ημέρα του αγώνα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απογοητευτική απόδοση ή χειρότερα τραυματισμό.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΤΡΙΑΘΛΟΥ;

Μπορείτε απλώς να οδηγήσετε ένα κανονικό ποδήλατο δρόμου σε ένα τρίαθλο. Αλλά αν θέλετε να επωφεληθείτε από τα αεροδυναμικά πλεονεκτήματα ενός ποδηλάτου τριάθλου και είτε δεν έχετε τον προϋπολογισμό είτε θέλετε να αγοράσετε ένα ποδήλατο TT, ένα ζευγάρι tri bars με κλιπ θα μπορούσε να είναι ένας καλός συμβιβασμός.

Αυτές είναι μπάρες τριάθλου που τις στερεώνετε στο τιμόνι του ποδηλάτου σας δρόμου έτοιμες για όταν θέλετε να κινηθείτε στη θέση TT.

Θα δείτε ότι πολλοί αθλητές του τριάθλου επιλέγουν μπάρες με κλιπ σε αγώνες και μπορεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή.

Εάν αυτή είναι η επιλογή σας, θυμηθείτε να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια άνετη και αποτελεσματική θέση οδήγησης. Απλώς το κούμπωμα σε τριαθλητικές μπάρες και το τέντωμα προς τα εμπρός είναι απίθανο να είναι το βέλτιστο και η σωστή εφαρμογή του ποδηλάτου θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε το ύψος του καθίσματος, τη θέση της σέλας και ακόμη και τη θέση στα σχαράκια των παπουτσιών για να σας φέρει στη σωστή θέση για να μεταφέρετε δύναμη μέσω των πεντάλ ενώ χρησιμοποιείτε τις tribars με μαξιλαράκια για παρατεταμένες περιόδους.

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΤΡΙΑΘΛΟΥ;

Τα ποδήλατα Τριάθλου διαφέρουν πολύ στην τιμή. Θα μπορούσατε να παραλάβετε ένα μεταχειρισμένο ποδήλατο TT για μόλις 1.200 € ή πιθανώς και λιγότερο. Στο άλλο άκρο της κλίμακας, μπορείτε να ξοδέψετε εκπληκτικά ποσά περίπου 18.000-25.000 € σε ένα ποδήλατο τριάθλου. Λόγω των πρόσθετων χαρακτηριστικών, τα ποδήλατα τριάθλου τείνουν να είναι ελαφρώς πιο ακριβά από τα αντίστοιχα ποδήλατα δρόμου.

ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΤΡΙΑΘΛΟΥ;

Τα ποδήλατα τρίαθλου ή TT μπορούν να πάνε γρήγορα, Αν και δεν είναι τρίαθλο, ο Ιταλός Filippo Ganna σημείωσε 58.831 km/h για μια χρονομέτρηση 15,1 km στο Giro D’Italia 2020. Τα πιο γρήγορα τμήματα μιας διαδρομής για τα τρίαθλα Ironman 70.3 ολοκληρώνονται σε περίπου 2 ώρες. Αυτό είναι κατά μέσο όρο 45 km/h. Οι καλύτεροι τριαθλητές μεγάλων αποστάσεων δεν χάνουν πολύ ταχύτητα σε όλη την απόσταση του Ironman. Αν και τα ρεκόρ είναι υποκειμενικά και εξαρτώνται από την πορεία και τις συνθήκες, οι πιο γρήγορες διαδρομές πάνω από 180 km έχουν χρονομετρηθεί σε περίπου 4 ώρες.

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΩ;

Είναι προσωπική επιλογή το ποδήλατο που θα επιλέξετε για τρίαθλο, αλλά υπάρχουν μερικοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη. Έχετε τον προϋπολογισμό και για ποδήλατο δρόμου και για τρίαθλο; Αν όχι, οι περισσότεροι βρίσκουν ότι ένα ποδήλατο δρόμου είναι πιο πρακτικό. Συχνά είναι πιο ευχάριστο και κοινωνικό να οδηγείς πιο συχνά – και είναι πιθανό να αφιερώσεις πολύ περισσότερο χρόνο στην προπόνηση από ότι σε αγώνες.

ΠΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΟΔΗΓΕΙΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΤΡΙΑΘΛΟ;

Οι αποστάσεις διαφέρουν ανάλογα με το αγώνισμα. Οι αποστάσεις κυμαίνονται από λίγα μόλις χιλιόμετρα σε ένα τρίαθλο σούπερ σπριντ έως 180 χιλιόμετρα στο Ironman, και ακόμη περισσότερο για τρίαθλο υπεραποστάσεων.

ΤΙ ΜΕΓΕΘΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ;

Το μέγεθος του ποδηλάτου που χρειάζεστε εξαρτάται από μερικές μεταβλητές, όπως το ύψος και το μήκος του ποδιού σας. Ωστόσο, όλοι έχουμε διαφορετικές φυσιολογίες και εύρος κίνησης, οπότε θα σας συνιστούσαμε πάντα να δοκιμάζετε το ποδήλατο και να έχετε ένα επαγγελματικό ποδήλατο για να βεβαιωθείτε ότι ταιριάζει τέλεια.

Πολλοί κατασκευαστές ποδηλάτων προσφέρουν πίνακες μεγεθών αλλά μπορεί επίσης να αξίζει να πάτε για μια επαγγελματική σωματομέτρηση για να διασφαλίσετε ότι μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τη θέση σας για ισχύ και αεροδυναμική.

Μετάβαση στο περιεχόμενο
e-banner-ppel-02