Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Μήπως χρησιμοποιείτε λάθος ελαστικά;

ελαστικά δρόμου

Η απάντηση είναι, μάλλον, αλλά μην αισθάνεστε πολύ άσχημα γιατί είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να βρείτε τα σωστά που σας ταιριάζουν, οπότε θα εξηγήσω τις διαφορές στην τεχνολογία μεταξύ ενός αγωνιστικού ελαστικού και ενός χειμερινού ελαστικού, αλλά και γιατί έχει σημασία αυτό.

Γιατί όμως η χρήση του σωστού ελαστικού στη σωστή πίεση θα έχει διαφορά μεταξύ των ελαστικών ποδηλάτου είναι λίγο μπερδεμένη υπόθεση επειδή όλα φαίνονται ίδια. Ωστόσο υπάρχουν λεπτές διαφορές μεταξύ όλων των διαφορετικών ελαστικών που είναι θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στην απόδοση του ποδηλάτου σας, ίσως πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο εξάρτημα.

Σε γενικές γραμμές τα ελαστικά ανήκουν σε τρεις κύριες κατηγορίες.

1) Σχεδιασμένα με γνώμονα τη μέγιστη απόδοση και σχεδιασμένα να χρησιμοποιούνται συνήθως σε καλές καιρικές συνθήκες Αυτά θα ονομάζονται αγωνιστικά ελαστικά.

2) Σχεδιασμένα για μέγιστη προστασία από τρύπημα και κακές καιρικές συνθήκες. Αυτά ονομάζονται συνήθως χειμερινά ελαστικά και

3) Αυτά που είναι σχεδιασμένα κάπου ανάμεσα στα δύο παραπάνω και να καλύπτουν όλες τις χρήσεις.

Θα ξεκινήσω με μια ερώτηση που έκανα στον εαυτό μου και αυτή είναι γιατί δεν μπορούμε να έχουμε ένα λάστιχο που καλύπτει όλες τις διαφορετικές συνθήκες.

Απλά είναι αδύνατο δεδομένων των υλικών που είναι διαθέσιμα αυτήν τη στιγμή και των σχετικών ιδιοτήτων τους, οπότε διαφέρουν αυτοί οι τύποι ελαστικών όσον αφορά την χρήση τους σε αγώνες ή τις υψηλές επιδόσεις

Το αγωνιστικό ελαστικό θα έχει συνήθως μειωμένα επίπεδα προστασίας από διάτρηση για να βοηθήσει να κρατήσει το βάρος χαμηλά, θα έχει επίσης ένα πιο ευέλικτο και λεπτότερο πλευρικό τοίχωμα, καθώς αυτό θα βοηθήσει ώστε να διασφαλιστεί η όσο το δυνατόν λιγότερη σπατάλη από την άποψη της αντίστασης κύλισης. Η εύκαμπτη πλευρά του περιβλήματος δεν θα είναι μόνο εξαιρετική για την ταχύτητα, αλλά θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της άνεσης που παίρνετε από ένα ελαστικό.

Όσον αφορά το χειμερινό ελαστικό, μπορούμε λίγο πολύ να πούμε ότι έχει τις ιδιότητες ενός αγωνιστικού ελαστικού αλλά έχουμε ένα πιο άκαμπτο λιγότερο εύκαμπτο και πιο στιβαρό περίβλημα και πλαϊνό τοίχωμα, έχουμε αυξημένα επίπεδα προστασίας από διάτρηση και αυτό σημαίνει ότι έχετε ένα ελαφρώς βαρύτερο ελαστικό που είναι θα χρειαστεί λίγη περισσότερη προσπάθεια για αντίσταση κύλισης με την ίδια ταχύτητα.

Όσο για τα ελαστικά για όλες τις καιρικές συνθήκες, όπως μαντέψατε είναι κάτι ανάμεσα στα δύο παραπάνω.

Επομένως πρέπει να ψάξουμε λίγο βαθύτερα σε αυτές τις διαφορές. Όσον αφορά το μείγμα καουτσούκ, αυτό έχει να κάνει με τις συνθήκες οδήγησης που προτείνουν οι κατασκευαστές,

Είναι για παράδειγμα το ελαστικό που χρησιμοποιείται σε όλες τις συνθήκες και το χειμερινό ελαστικό το ίδιο γιατί προσπαθούν να υπερέχουν στις πιο κρύες και υγρότερες συνθήκες;

Ενώ το υλικό που χρησιμοποιείται στο αγωνιστικό ελαστικό ταιριάζει σε πιο ζεστές και στεγνότερες συνθήκες;

Η σύνθεση καουτσούκ που χρησιμοποιείται στα χειμερινά ελαστικά συμβάλλει στη μακροζωία και την αντοχή στα σκασίματα σε υψηλότερο επίπεδο προτεραιότητας από τη χαμηλή αντίσταση κύλισης και χαμηλή βάρος;

Αλλά τι ρόλο παίζει το μοτίβο πέλματος που είναι χαραγμένο στο καουτσούκ;

Η κοινή παρανόηση εδώ είναι ότι το σχέδιο του πέλματος έχει σχεδιαστεί για να σταματήσει το ποδήλατο από την υδρολίσθηση πάνω από λακκούβες και βρεγμένες επιφάνειες, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια.

Το σχέδιο πέλματος στα ελαστικά σας είναι εκεί για να δημιουργήσει μία μικρή κίνηση στην επιφάνεια του πέλματος για να βοηθήσει να δημιουργηθεί λίγη θερμότητα στο ελαστικό, Τώρα δεν θεωρώ ότι τα ελαστικά σας θα ζεσταθούν ποτέ σαν ένα ελαστικό αγωνιστικού αυτοκινήτου της Formula 1, αλλά η προσπάθεια να φτάσει το ελαστικό στα σωστά χαρακτηριστικά του είναι πραγματικά πολύ σημαντικό για ένα ελαστικό ποδηλάτου και αυτός είναι ο λόγος που τα χειμερινά ελαστικά έχουν πιο έντονο σχέδιο πέλματος στην επιφάνειά τους.

Όμως για τα καλοκαιρινά και τα χειμερινά ελαστικά ισχύει ακριβώς το ίδιο γιατί αν αντιστρέψετε αυτήν την ιδέα τι θα γινόταν αν χρησιμοποιούσατε ένα είδος καλοκαιρινού αγωνιστικού ελαστικού στις πιο κρύες συνθήκες, όταν δεν έχει αυτά τα σχέδια πέλματος για να δημιουργήσει λίγη θερμότητα;

Τότε το καουτσούκ θα παραμένει σκληρό και άκαμπτο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα λειτουργήσει στα καλύτερά του, Αν κοιτάξετε προσεκτικά το σχέδιο του πέλματος σε ένα ελαστικό για όλες τις καιρικές συνθήκες θα δείτε ότι θα είναι σε θέση να λειτουργήσει σε πιο ψυχρές συνθήκες χάρη στο σχέδιο του πέλματος που βοηθά να διατηρείται το ελαστικό στη σωστή θερμοκρασία.

Έτσι μπορείτε να δείτε πώς καθώς μετακινούμαστε από ένα ελαφρύ αγωνιστικό ελαστικό σε ένα για όλες τις καιρικές συνθήκες και μετά στο χειμερινό ελαστικό πώς αλλάζουν τα διαφορετικά επίπεδα προστασίας από διάτρηση και επίσης πώς υπάρχει μια αλλαγή στην κατασκευή του περιβλήματος.

Αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να ληφθούν υπόψη με μια μικρή αλλαγή της πίεσης των ελαστικών. Η εναλλαγή από καλοκαιρινό ή αγωνιστικό ελαστικό σε χειμερινό θα απαιτήσει περίπου 5 PSI λιγότερη πίεση και, στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας ένα ελαστικό για όλες τις καιρικές συνθήκες θα χρειαστεί περίπου 2.5 PSI λιγότερη πίεση σε σύγκριση με ένα αγωνιστικό ελαστικό.

Έτσι, όταν λάβετε υπόψη αυτές τις διαφορές, μπορείτε να δείτε ότι ένα ακριβές ηλεκτρονικό μανόμετρο πίεσης ελαστικών μπορεί να είναι πολύ σημαντικό στις περισσότερες περιπτώσεις.

Η πίεση των ελαστικών είναι στην πραγματικότητα πιο σημαντική από την ίδια την πραγματική επιλογή ελαστικών επειδή ένα ελαστικό χαμηλής ποιότητας στη σωστή πίεση θα ξεπεράσει σε απόδοση ένα ελαστικό υψηλής ποιότητας στη λάθος πίεση.

Οπότε αν πρόκειται ξοδέψετε τα χρήματα σας σε αγωνιστικά ελαστικά, κάντε την έρευνά σας για να βεβαιωθείτε ότι τα χρησιμοποιείτε στη σωστή πίεση.

Δεν υπάρχουν δικαιολογίες για αυτό, επειδή υπάρχουν πάρα πολλά πραγματικά χρήσιμα online εργαλεία και γραφήματα όπου μπορείτε να βάλετε ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το ποδήλατό σας και τις ρυθμίσεις σας και λαμβάνετε μια ακριβή σύσταση πίεσης.

Ένας επιπλέον παράγοντας είναι το κόστος αγοράς, επομένως πρέπει να το λάβετε υπόψη.

Εάν πρόκειται να οδηγήσετε σε κακό οδόστρωμα όπου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σκίσετε και να καταστρέψετε ένα ελαστικό, είναι απολύτως λογικό να επιλέξετε ένα που να είναι ανθεκτικό σε σκισίματα και τρυπήματα.

Αλλά τώρα που καταλαβαίνετε πώς διαφέρουν οι τύποι ελαστικών και μερικά από τα χαρακτηριστικά και τα σχεδιαστικά στοιχεία που πρέπει να προσέξετε, μπορείτε να επιλέξετε ένα ελαστικό που να ταιριάζει στον προϋπολογισμό και τις ανάγκες σας.

Νομίζω ότι είναι δίκαιο να πούμε ότι ένα ελαστικό για όλες τις καιρικές συνθήκες ίσως ταιριάζει λίγο περισσότερο στον προϋπολογισμό σας από το να νιώθεις ότι έχεις ένα ελαστικό που είναι καλό για κάποιους μήνες και που δεν είναι τόσο καλό για το υπόλοιπο της χρονιάς.

Κάτι που πρέπει να προσέξετε είναι ότι επειδή ένα ελαστικό έχει αυτά τα πρόσθετα στρώματα προστασίας από διάτρηση και ένα πιο άκαμπτο πιο στιβαρό περίβλημα και πλευρικό τοίχωμα, θα είναι λίγο πιο αργό και θα μειώσει λίγο την άνεση που έχετε πάνω στο το ποδήλατό σας, αλλά αυτό είναι ένα μικρό τίμημα που πρέπει να πληρώσετε αντί να στέκεστε στην άκρη του δρόμου για να φτιάξετε ένα σκασμένο λάστιχο.

Μετάβαση στο περιεχόμενο