Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Η Καλύτερη Αναβάθμιση Για Ένα Ποδήλατο Δρόμου – Αλλάξτε Τους Τροχούς Σας

Shimano WH 6800 wheelset
Shimano WH 6800

Θα μπορούσε να είναι η καλύτερη αναβάθμιση που κάνετε στο ποδήλατό σας και θα δείτε αμέσως τα αποτελέσματα.

Η επένδυση στην αγορά ενός καινούργιου ποδηλάτου δρόμου με την ελπίδα ότι θα μπορέσετε να αυξήσετε τη μέση ταχύτητά σας μπορεί και να αληθεύει, αλλά υπάρχουν κάποιες άλλες επιλογές αγοράς. Κάποιες κοστίζουν ακριβά. Οι βασικές δωρεάν αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν τη βελτίωση της στάσης του σώματος, την επεξεργασία των τεχνικών δεξιοτήτων σας και την ενίσχυση των βασικών μυϊκών ομάδων σας.

Η εστίαση σε αυτές τις τρεις περιοχές από μόνη της μπορεί να έχει πολύ καλά αποτελέσματα. Οποιαδήποτε βελτίωση στις ικανότητές σας που δεν κοστίζει χρήματα είναι πάντα μια καλή κίνηση. Η απώλεια σωματικού βάρους δεν έβλαψε ποτέ την ικανότητα κανενός να κινηθεί πιο γρήγορα με το ποδήλατό του.

Φταίω δηλαδή εγώ και όχι το ποδήλατο;

Όχι, το μόνο που λέω είναι ότι μερικές φορές ο περιοριστικός παράγοντας στο πόσο γρήγορα και μακριά μπορεί κάποιος να οδηγήσει είναι ο αναβάτης και όχι το ποδήλατο.

Ως εκ τούτου, υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ ενός ποδηλάτου 300€ αγορασμένο από ένα πολυκατάστημα και ενός ποδηλάτου από ανθρακονήματα 3000€ από μια μεγάλη επώνυμη μάρκα ποδηλάτων. Είναι γνωστό σε όλους.

Η αναβάθμιση ολόκληρου του ποδηλάτου που μπορεί να κοστίζει τρεις ή περισσότερες φορές από το κόστος του παλιού σας ποδηλάτου δρόμου αλλά θα δείξει πιθανώς μια αξιοσημείωτη διαφορά στην ποδηλατική σας απόδοση. Φυσικά και αυτό ισχύει. Είναι λογικό. Και τελικά, οι τροχοί είναι απλώς τροχοί, σωστά;

Λοιπόν, ναι, φυσικά και είναι, και όχι δεν είναι.

Αλλά η ίδια η ζωή εμποδίζει να κάνετε όλα τα πράγματα που θέλετε να κάνετε με τον τρόπο που θέλετε.

Οι περισσότεροι από εμάς πρέπει να δουλεύουμε για να ζήσουμε. Ξοδεύω δύο ώρες την ημέρα στο σύνολο των μετακινήσεων μου με το ποδήλατο από και προς τη δουλειά μου. Αφιερώνω επίσης όσο περισσότερο χρόνο μπορώ με την οικογένειά μου όταν επιστρέφω σπίτι πριν βοηθήσω στο 50% των νοικοκυριού.

Το να βρίσκεις την ώρα να προπονείσαι πιο σκληρά, περισσότερο και πιο γρήγορα μπορεί να είναι μια δοκιμασία. Επιπλέον, η ποδηλασία δεν είναι πάντα ένα εύκολο άθλημα. Η αντίσταση του αέρα, η βροχή, οι ανηφόρες που δεν είναι προς όφελός σας, μπορούν όλα να λειτουργήσουν εναντίον σας για να επιτύχετε αυτό που επιδιώκετε. Έτσι, μερικές φορές, η ιδέα του να αγοράσετε μόνοι σας ένα καινούργιο ποδήλατο που είναι ελαφρύτερο και πιο ακριβό από αυτό που έχετε ήδη φαίνεται ότι θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά.

Τα χρήματα δεν είναι πρόβλημα για μερικούς

Εάν τα χρήματα δεν είναι το πρόβλημα για εσάς, τότε σίγουρα προχωρήστε, αγοράστε ένα πιο ακριβό ποδήλατο από αυτό που έχετε. Αλλά πρέπει κατανοήσετε ότι η αγορά ενός νέου ποδηλάτου σε περίπου την ίδια ή οριακά πιο ακριβή τιμή από το τρέχον μοντέλο σας, στην καλύτερη περίπτωση, πιθανότατα θα σας δώσει μόνο ένα μικρό πλεονέκτημα και οριακή βελτίωση ταχύτητας σε σχέση με τους τρέχοντες μέσους όρους σας. Αν και αυτό ακούγεται σαν να είναι πραγματικά αποθαρρυντικό, υπάρχει μια καλή εναλλακτική επιλογή που ίσως να μην την έχετε δοκιμάσει…

Μην αγοράσετε ένα καινούργιο ποδήλατο δρόμου, αλλάξτε τους τροχούς σας

Σοβαρά, αν θέλετε να πάτε πιο γρήγορα και να καλύψετε περισσότερα χιλιόμετρα, τότε ίσως η μεγαλύτερη αναβάθμιση που μπορείτε να κάνετε είναι απλώς να αλλάξετε τους τροχούς σας.

Η επιστήμη

Οι τροχοί σε ένα ποδήλατο μεταφέρουν τόσο τη μάζα του ποδηλάτου σας, του αναβάτη, όσο και τις περιστροφικές και φυγόκεντρες δυνάμεις που σχετίζονται με τα σημεία επαφής μεταξύ του καουτσούκ στα ελαστικά σας και της επιφάνειας του δρόμου κατά μήκος του οποίου τα προωθείτε.

Έτσι, εξοικονομώντας μόλις λίγα εκατοντάδες γραμμάρια από τους τροχούς σας επενδύοντας σε καινούργιους μπορεί να κάνει τη διαφορά στη βόλτα σας. Οι ελαφρύτεροι και πιο αεροδυναμικοί τροχοί σας επιτρέπουν να είστε πιο γρήγοροι στις ανηφόρες. Θα ανεβάσετε ταχύτητα γρηγορότερα χάρη σε μια πιο αποτελεσματική μεταφορά ισχύος και μόλις φτάσετε στην κορυφή, η μέση ταχύτητα θα είναι μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη. Αυτή η βελτίωση θα είναι αισθητή τόσο σε ανηφόρες όσο και σε ευθείες. Οι καλύτεροι τροχοί θα είναι επίσης πιο άκαμπτοι, θα προσφέρουν περισσότερο έλεγχο και θα συμβάλλουν σε μια πολύ πιο άνετη οδήγηση.

Στην πραγματικότητα, προσωπικά δεν νομίζω ότι μπορώ να υπερεκτιμήσω πόσο μεγάλη διαφορά θα έχει η τοποθέτηση ενός καλού σετ τροχών και κατά συνέπεια ενός καλού σετ ελαστικών στη βόλτα σας.

Πώς οι δυνάμεις του καπιταλισμού και οι νόμοι της προσφοράς και της ζήτησης ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές ποδηλάτων να κρατούν τις τιμές τους χαμηλές

Το βασικό σετ τροχών που συνοδεύουν πολλά ποδήλατα είναι ένας από τους κύριους τρόπους με τους οποίους οι μεγάλες εταιρείες ποδηλάτων καταφέρνουν να διατηρήσουν τις τιμές των ποδηλάτων χαμηλά. Και αυτό είναι λογικό.

Υποθέτω ότι, όπως οι περισσότεροι από εσάς όταν αγόρασα το πρώτο μου ποδήλατο δρόμου, το κύριο μέλημά μου ήταν α) η ποιότητα του πλαισίου και β) το πόσο cool πίστευα ότι θα με έκανε να φαίνομαι.

Ομολογουμένως, μόλις ξεπεράσετε ένα συγκεκριμένο σημείο τιμής, οι τροχοί που συνοδεύουν ένα ποδήλατο θα αποτελέσουν μέρος της διαδικασίας λήψης αποφάσεων για την αγορά ενός καινούργιου ποδηλάτου. Αλλά για τους υπόλοιπους από εμάς, το να ξοδέψουμε 3.000 ευρώ για ένα ποδήλατο, μάλλον δεν είναι πραγματικά εφικτό.

Το άλλο σημείο που πρέπει να τονιστεί, είναι ότι σε αυτό το επίπεδο, αρχίζεις πραγματικά να μπαίνεις στον κόσμο της εξειδικευμένης ποδηλασίας.. Αλλά οι τροχοί είναι μια από τις καλύτερες αναβαθμίσεις που μπορείτε να κάνετε σε ένα ποδήλατο και η διαφορά θα πρέπει να γίνει αντιληπτή αμέσως.

Οι βασικοί τροχοί που συνοδεύονται από πολλά εργοστασιακά ποδήλατα αξίζουν μόνο κάπου μεταξύ 100-150ε. Απλώς αντικαθιστώντας τους με ένα βασικό ζευγάρι 400€ και πάνω, θα παρατηρήσετε αμέσως διαφορά. Για αρχή, θα είναι ελαφρύτεροι από 150g έως 400g. Μπορεί να ακούγεται σαν μια γελοία μικρή ποσότητα βάρους που κερδίζεις για το ποσό χρημάτων που ξόδεψες, αλλά η διαφορά είναι πραγματικά αισθητή, ειδικά στην επιτάχυνση και, το πιο σημαντικό, στο φρενάρισμα.

shimano dura ace wh r9270 c50 tl wheelset tubeless
Shimano Dura Ace R9270 C50 Tubeless

Λοιπόν με καινούργιους τροχούς βγαίνεις ψάχνοντας να σπάσεις τα ρεκόρ! Ίσως,

Οι παλιοί τυπικοί βασικοί τροχοί σας έχουν ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα. Είναι αρκετά άφθαρτοι. Αν μη τι άλλο, είναι πολύ πιθανό να διαρκέσουν πολύ και να μην απαιτούν σχεδόν καθόλου σέρβις. Ναι, είναι πολύ πιθανό να είναι αρκετά βαριοί, σχετικά μιλώντας, σε σύγκριση με κάποιους με στεφάνια carbon των 2000€.

Σε γενικές γραμμές, όσο πιο ελαφρύς και ακριβός είναι ο τροχός, τόσο περισσότερη προσοχή χρειάζεται. Αυτό είναι ένα άλλο πλεονέκτημα των βασικών σας σχετικά φθηνών σετ τροχών. Αν με τους φθηνούς σας τροχούς πέσετε σε λακκούβες σε δρόμο με κακή επιφάνεια, δεν είναι τόσο ανησυχητικό και υπάρχει κάθε πιθανότητα να διατηρήσουν μέρος της δομικής τους ακεραιότητας. Αν, ωστόσο, πέσετε σε λακκούβα με ένα σετ τροχών carbon των 2000€, θα καταστρέψει τη μέρα σας, οικονομικά, και θα χρειαστείτε βοήθεια για την επιστροφή στο σπίτι.

Θεωρητικά, αυτό θα πρέπει να σημαίνει ότι κάθε 100€ που ξοδεύετε θα πρέπει να βλέπετε μια αντίστοιχη αύξηση στην επιτάχυνση και την ταχύτητα όταν αγοράζετε νέους τροχούς. Η πραγματικότητα είναι ότι είναι ένας νόμος φθίνουσας απόδοσης. Η διαφορά μεταξύ των βασικών τροχών των 150€ και ενός ζεύγους τροχών 800€-1500€ θα είναι πιθανώς αξιοσημείωτη.

Αλλά η διαφορά μεταξύ ενός σετ τροχών 1500€ και ενός 3000€ θα είναι πραγματικά αισθητή μόνο αν θέλετε να κερδίσετε μερικά δευτερόλεπτα από έναν επίσημο αγώνα ή εάν συμμετέχετε σε κάποιο είδος ελίτ Iron-man. Διαφορετικά, η διαφορά θα είναι πραγματικά ασήμαντη.

Ένας βασικός οδηγός για να μην αγοράσετε ένα νέο ποδήλατο δρόμου αλλά να αλλάξετε τους τροχούς

Η επιλογή ενός νέου σετ τροχών μπορεί να είναι μια αποθαρρυντική υπόθεση. Ευτυχώς, λίγο πολύ όλοι οι τροχοί του δρόμου έχουν το ίδιο μέγεθος (700c) και μπορείτε κυριολεκτικά να τους αλλάξετε μόνοι σας. Ή μπορείτε να πληρώσετε κάποιον στο τοπικό σας κατάστημα ποδηλάτων για να το κάνει για εσάς.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί κατασκευαστές που προσφέρουν μια ολόκληρη σειρά από διαφορετικά σετ τροχών και το να γνωρίζεις ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές σου, δεν είναι πάντα εύκολο και θα σας πρότεινα να ζητήσετε τη συμβουλή σε κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα ποδηλάτων.

Όπως σχεδόν σε κάθε απόφαση όσον αφορά τα ποδήλατα, ισχύουν τα θεμελιώδη ερωτήματα: Τι είδους ποδηλάτης είστε και τι είδους οδήγηση σκοπεύετε να κάνετε; Και το πιο σημαντικό από όλα, πόσα χρήματα θέλετε να ξοδέψετε; Εάν το ποδήλατό σας κοστίζει λιγότερο από 1500€, τότε ακόμη και αν ξοδέψετε 300-500ε θα αποκομίσετε κάποιο όφελος.

Παρ’ όλα αυτά, όταν αποφασίζετε να κάνετε αναβάθμιση, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε όταν αγοράζετε ένα νέο σετ τροχών.

Πράγματα που πρέπει να προσέχετε όταν αγοράζετε ένα καινούργιο σετ τροχών

Βεβαιωθείτε πρώτα ότι οι νέοι υποψήφιοι τροχοί είναι συμβατοί με το ποδήλατό σας, ειδικά εάν παραγγείλετε on-line. Δεύτερον, εξετάστε τον αριθμό των ακτίνων. Όσο πιο αεροδυναμικός είναι ένας τροχός, τόσο λιγότερες ακτίνες θα έχει, αλλά, αυτό θα κάνει τον τροχό πιο εύθραυστο συνολικά.

Το μειονέκτημα των τροχών με στεφάνια carbon είναι ότι δεν είναι τόσο στιβαροί όσο οι κατασκευασμένοι από αλουμίνιο. Ένα αξιοπρεπές σετ τροχών αλουμινίου μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή σας εάν δεν συμμετέχετε σε αγώνες υψηλού επιπέδου.

Καθημερινοί ποδηλάτες

Για τους περισσότερους, θα υποστήριζα ότι ένα αξιοπρεπές σετ τροχών αλουμινίου μεταξύ €400 και €600, είναι η καλύτερη επιλογή σας. Αυτό το επίπεδο τιμών, είναι γενικά, όπου οι περισσότεροι θα δουν τη μεγαλύτερη βελτίωση στη μέση ταχύτητά τους ανά ευρώ. Σε αυτό το εύρος τιμής θα βρείτε ένα ζευγάρι τροχών που θα είναι ελαφριοί, αλλά και στιβαροί και δυνατοί, και ικανοί να αντέξουν ένα χτύπημα.

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι ότι τα περισσότερα ποδήλατα δρόμου διαθέτουν στεφάνια χαμηλού προφίλ, συνήθως περίπου 25 mm. Οι τροχοί με μεγαλύτερο προφίλ μεταξύ 30-40 mm, είναι λίγο πιο αεροδυναμικοί, θα είναι πιο ελαφριοί και προσφέρουν ένα καλό πλεονέκτημα για εκείνους που τους αρέσει να συμμετέχουν σε αγώνες. Οι τροχοί με μεγάλο προφίλ 50 mm και άνω, είναι πραγματικά σχεδιασμένοι μόνο για αγώνες χρονομέτρου σε ευθείες, αν και μπορείτε να τους χρησιμοποιήσετε σε ανηφόρες αν θέλετε. Ωστόσο, μπορεί να είναι πραγματικά δύσκολη η οδήγηση με πλευρικούς ανέμους.

Επίλογος

Θα προσπαθήσω να συνοψίσω όλα τα παραπάνω. Κατ’ αρχήν, σκεφτείτε να προπονηθείτε πιο σκληρά, να βελτιώσετε την τεχνική σας και να χάσετε σωματικό βάρος. Στη δεύτερη περίπτωση, αναζητείστε τους καλύτερους τροχούς που ταιριάζουν στο στυλ οδήγησης σας και μάθετε τι προσπαθείτε να επιτύχετε προτού πάτε να αγοράσετε καινούργιους τροχούς. Υπάρχουν πολλές επιλογές. Αλλά μακράν η καλύτερη συμβουλή που μπορώ να σας δώσω είναι να κάνετε την έρευνά σας. Πριν αποφασίσετε να αγοράσετε λοιπόν καινούργιο ποδήλατο δρόμου, αλλάξτε τους τροχούς. Είναι κάτι που πρέπει να λάβετε υπόψη σας έτσι κι αλλιώς.

Μετάβαση στο περιεχόμενο