Δώστε ζωή στο παλιό σας ποδήλατο

old-bike-01

Μερικές φορές αγαπάμε τόσο πολύ το ποδήλατό μας που αρνούμαστε να αποδεχτούμε ότι έχει παλιώσει και υπολειτουργεί. Το έχουμε από τότε που ήμασταν σχολείο και θέλουμε να το χρησιμοποιούμε ακόμα και τώρα για όσο αντέξει πριν ξοδέψουμε μια περιουσία αντικαθιστώντας το με ένα καινούργιο. Το να κάνετε ένα παλιό ποδήλατο να είναι σαν καινούργιο δεν είναι τόσο δύσκολο όσο νομίζετε.

Απαλλαγείτε από τα τριξίματα και τα τα πράγματα που έχετε μάθει να ανέχεστε και δώστε λίγη ζωή στο παλιό σας ποδήλατο. Μπορεί να μην λειτουργεί όπως όταν το αγοράσατε, αλλά δεν θα χρειαστεί να ξοδέψετε τόσα χρήματα όσα για να αγοράσετε ένα ολοκαίνουργιο ποδήλατο.

M WAVE TOUR II

Αντικαταστήστε τα σημεία επαφής

Τα σημεία επαφής είναι αυτά που χρησιμοποιείτε περισσότερο. Εφόσον πρώτα απ’ όλα πιάνουμε το τιμόνι τότε η ταινία τιμονιού ή οι χειρολαβές είναι τα πρώτα πράγματα που πρέπει να αλλαχτούν – αλλά σίγουρα αξίζει να δούμε και τα υπόλοιπα σημεία επαφής.

Η αλλαγή των πεντάλ μπορεί να έχει τεράστια διαφορά στην αίσθηση της διαδρομής. Το πάτημα του πεντάλ θα είναι πιο ομαλό, πιο εύκολο και μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή τραυματισμών στο ισχίο και το γόνατό σας.

Εάν χρησιμοποιείτε πεντάλ με σχαράκια, βεβαιωθείτε ότι δεν είναι φθαρμένα αλλιώς αντικαταστήστε τα σχαράκια στα παπούτσια σας με το τύπο που ταιριάζει στα πεντάλ σας.

Μερικές φορές η σέλα σας μπορεί να φθαρεί πολύ προκαλώντας μεγάλη ενόχληση. Έτσι, με την αντικατάσταση της σέλας μπορεί να αισθάνεστε ότι ανεβαίνετε ξανά σε καινούργιο ποδήλατο. Υπάρχουν πλέον απεριόριστα μοντέλα από σέλες για να διαλέξετε, οπότε η αλλαγή σε μία παρόμοια είναι συχνά η καλύτερη επιλογή.

old-bike-02

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης

Μια φθαρμένη αλυσίδα μπορεί να κάνει δύσκολη την οδήγηση. Συνδυάστε το με ένα βρώμικο, φθαρμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης και μπορεί να χάσετε πολλή ενέργεια καταβάλλοντας περισσότερη προσπάθειά απ’ ότι χρειάζεται. Μια καινούργια αλυσίδα είναι η φθηνότερη λύση στο πρόβλημα.

Αυτό είναι αν το έχετε πιάσει αρκετά νωρίς για να ξεφύγετε με μια νέα αλυσίδα χωρίς να πηδάει παντού. Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστείτε επίσης μια νέα κασέτα. Εάν αλλάζετε την κασέτα, θα μπορούσατε να ξεφύγετε αλλάζοντας το 11-28T για ένα 11-30T ή ακόμα και το 11-32T, αυτό είναι σίγουρο ότι θα διευκολύνει τις αναβάσεις. Λοιπόν, κάνατε τη σκληρή δουλειά για να τα φορέσετε, ήρθε η ώρα να αναβαθμίσετε, να προσαρμόσετε και να δείτε τις ανταμοιβές!

Καθαρίστε το

Οι περισσότεροι απλά βαριόμαστε να το πλύνουμε. Αλλά ένας σχολαστικός καθαρισμός μπορεί να σας απαλλάξει από πολλά τριξίματα που συναντάτε στην καθημερινή μας βόλτα. Πότε ήταν η τελευταία φορά που το πλύνατε καλά; Και δεν εννοούμε απλώς να σκουπίζετε λίγη βρωμιά. Βεβαιωθείτε ότι το ποδήλατό σας είναι καθαρό και λειτουργικό, και μπορεί να σας εξοικονομήσει χρήματα στο, αφού σίγουρα θα περιμένετε πολύ περισσότερο πριν αλλάξετε αλυσίδα. Ένα καλό τρίψιμο στα γρανάζια και την αλυσίδα καθώς και με κάποιο καθαριστικό σπρέι, όπως το Weldtite, για να τα καθαρίσετε όλα, θα το κάνει σαν καινούργιο.

old-bike-03-1

Αλλάξτε τα ρουλεμάν

Αν και δεν μπορείτε να τα δείτε, τα ρουλεμάν παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Αλλά μην φοβάστε, τα περισσότερα σύγχρονα ποδήλατα χρησιμοποιούσαν σφραγισμένα ρουλεμάν ώστε να μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα.

Παρ’ όλα αυτά θα φθαρούν πολύ πιο γρήγορα εάν οδηγείτε σε υγρές ή ζεστές μέρες, το νερό ή το αλμυρό νερό (ιδρώτας) θα προκαλέσει υπερβολική φθορά. Συχνά ακούγονται ή τα αισθάνεστε να τρίζουν και δεν κυλούν τόσο εύκολα όσο όταν αγοράσατε το ποδήλατο. Θα εκπλαγείτε με το πώς τα καινούργια ρουλεμάν μπορούν να κάνουν την αίσθηση της οδήγησης ενός ποδηλάτου εντελώς διαφορετική.

Τα ρουλεμάν των κέντρων των τροχών συνήθως αντικαθίστανται ευκολότερα από τα ρουλεμάν της μεσαίας τριβής ή των ποτηριών του λαιμού. Συχνά θα χρειαστεί απλώς να ξεβιδώσετε μερικά παξιμάδια και να γρασάρετε τις μπίλιες και είστε έτοιμοι. Μπορείτε να αποφύγετε τη φθορά γρασάροντας κάθε λίγους μήνες.

Η μεσαία τριβή με την πάροδο του χρόνου θα αρχίσει να τρίζει. Όμως μπορεί να είναι πιο δύσκολο να αλλάξουν τα ρουλεμάν της μεσαίας τριβής και αν πρόκειται για ένα σύστημα που δεν προκαλεί προβλήματα επί του παρόντος, είναι καλύτερο να το αφήσετε. Αλλά αν έχετε κενά στο δισκοβραχίονα, καλύτερα να τη βγάλετε και να την καθαρίσετε καλά, καθώς και να χρησιμοποιήσετε λίγο γράσο.

old-bike-04

Αλλάξτε τα συρματόσχοινα

Μια από τις φθηνότερες επιδιορθώσεις είναι η αλλαγή των καλωδίων και συρματόσχοινων και οι αλλαγές ταχυτήτων θα είναι σαν καινούργιες. Εάν η αλλαγή ταχυτήτων σας δεν λειτουργεί ομαλά παρά τις ατελείωτες ώρες που αφιερώνετε στη ρύθμιση του σασμάν του ποδηλάτου, τότε είναι πιθανό ότι θα χρειαστείτε καινούργια καλώδια και συρματόσχοινα.

Συχνά είναι τα συρματόσχοινα των ταχυτήτων που ξεφτίζουν ή φθείρονται, οπότε η αλλαγή τους θα έχει μεγάλη διαφορά. Εάν έχετε ηλεκτρικό ποδήλατο με αυτόματες ταχύτητες, δεν θα χρειάζεται να ανησυχείτε για τέτοιου είδους προβλήματα. Η αλλαγή του εσωτερικού και του εξωτερικού καλωδίου αξίζει να γίνετε τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

Αντικαταστήστε τα ελαστικά σας

Πότε ήταν η τελευταία φορά που αλλάξατε τα ελαστικά στο ποδήλατό σας; Ψάξτε για φαλάκρα σημεία, ρωγμές και μικρά κοψίματα, Ή ίσως έχετε πάθει πολλά σκασίματα πρόσφατα.

Κάθε καλό ελαστικό θα πρέπει να έχει ένα σημάδι φθοράς για όταν χρειάζεται αντικατάσταση, αλλά αν αγνοείτε αυτές τις ενδείξεις, τότε αξίζει να τους κάνετε μια καλή επιθεώρηση. Το λάστιχο γίνεται σκληρό με την πάροδο του χρόνου, έτσι ένα μαλακό ζευγάρι λάστιχα μπορεί να κάνει το ποδήλατό σας σαν καινούργιο.

Η αλλαγή του ελαστικού και ο έλεγχος ότι οι σαμπρέλες είναι σε καλή κατάσταση είναι αρκετό. Εάν χρησιμοποιείτε ελαστικά χωρίς σαμπρέλες (tubeless), τότε αυτό είναι ακόμα καλύτερο. Παρόλο που είναι λιγότερο πιθανό να πάθετε λάστιχο, θέλουν και αυτά τακτικό έλεγχο.

Ας ελπίσουμε ότι έχετε βρει κάτι που μπορεί να κάνει το ποδήλατό σας να γίνει σαν καινούργιο – αν και η αγορά ενός νέου είναι η λύση για πολλές περισσότερες βόλτες!

Μετάβαση στο περιεχόμενο
e-banner-ppel-02