Γιατί Χρειάζεστε ένα Βατόμετρο

Θα πρέπει να αγοράσετε ένα βατόμετρο; Ωστόσο, δεν είναι φθηνό και ο αθλητισμός έχει ένα σχετικό κόστος. Έχετε ξοδέψει μια μικρή περιουσία για τα ποδήλατα και για όλα τα διάφορα και ακριβά ανταλλακτικά τους. Μην ξεχνάτε τα έξοδα συμμετοχής σε αγώνες και συλλόγους, ταξίδια σε αγώνες, ειδικές τροφές και συμπληρώματα, κλπ.

Και γιατί να αγοράσετε ένα βατόμετρο, δεδομένου ότι έχετε ήδη ένα πολύ καλό παλμογράφο; Είναι απλά ένα ακόμα όργανο μέτρησης που πρέπει να κατανοήσετε τη λειτουργία του.

Γιατί λοιπόν να πάρετε ένα βατόμετρο; Η σύντομη απάντηση είναι ότι απλά είναι πιο πιθανό να πετύχετε τους στόχους σας για ένα αγώνα με την προπόνηση -και παίρνοντας μέρος στον αγώνα- με ένα βατόμετρο από ότι δίχως αυτό. Είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο που μπορείτε να πάρετε για να ποδηλατείτε πιο γρήγορα.

Να Γιατί

Μην με παρεξηγείτε, οι παλμογράφοι είναι σπουδαίες συσκευές μέτρησης έντασης επίσης. Όμως, ο καρδιακός παλμός από μόνος του δεν σας λέει πραγματικά πολλά πράγματα. Είναι σαν το στροφόμετρο σε ένα αυτοκίνητο, σας λέει πόσο σκληρά λειτουργεί ο κινητήρας. Τίποτα περισσότερο.

Για παράδειγμα, τι γίνεται αν το καρδιακή συχνότητά σας είναι 10 παλμοί υψηλότερη από το συνηθισμένο; Τι σημαίνει αυτό; Είναι καλό ή κακό; Ο μόνος τρόπος για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα είναι να γνωρίζουμε αν βάζατε περισσότερη ισχύ ή λιγότερη από το συνηθισμένο.

Τα δεδομένα εισαγόμενης δύναμης όπως η καρδιακή συχνότητα δεν έχουν νόημα μέχρι να συγκριθούν με κάποιο μέτρο απόδοσης. Η απόδοση είναι κρίσιμη για την επιτυχία, η εισαγόμενη δύναμη δεν είναι. Και στο κάτω-κάτω, δεν δίνουν βραβεία σε αγώνες σε αυτούς που δούλεψαν σκληρότερα ή είχαν τα υψηλότερα ποσοστά καρδιακών παλμών (εισαγόμενη δύναμη), αλλά μάλλον σε εκείνους που είχαν τον ταχύτερο χρόνο που προκύπτει από την υψηλή ισχύ (απόδοση).

Ας επιστρέψουμε στο γιατί πρέπει να πάρετε ένα βατόμετρο.

Σταματήστε να Μαντεύετε

Πρέπει να αγοράσετε ένα βατόμετρο ή γρήγορους τροχούς; Με δεδομένη την επιλογή θα πρότεινα ένα βατόμετρο σε κάθε περίπτωση. Όταν πρόκειται για την ταχύτητα ο κινητήρας είναι πάντα το πιο σημαντικό μέρος. Ένα βατόμετρο θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε ένα μεγαλύτερο κινητήρα. Με τους αεροδυναμικούς τροχούς έχετε ακόμη ένα μικρό κινητήρα.

Πώς κάνουν μεγαλύτερο τον κινητήρα σας; Τα βατόμετρα θα αφαιρέσουν το μεγαλύτερο μέρος του να μαντεύετε στην προπόνηση και τον αγώνα. Για παράδειγμα, ξέρω αθλητές που όταν κάνουν διαλειμματικά με παλμογράφους δεν μπορούν να θέσουν το χρονικό διάστημα που “ξεκινάνε” έως ότου οι καρδιακοί παλμοί τους φθάσουν το επιδιωκόμενο επίπεδο που θα μπορούσε να πάρει αρκετά λεπτά. Κατά την περίοδο αυτή μαντεύουν πόσο σκληρά πρέπει να πατήσουν. Με ένα βατόμετρο θα μάθετε σύντομα ότι το χρονικό διάστημα ξεκινά μόλις η δύναμη φθάσει τη συγκεκριμένη ζώνη – δηλαδή αμέσως. Μπορείτε δείτε την ένταση άμεσα χωρίς να μαντεύετε. Τα διαλειμματικά επίσης δεν κορυφώνονται προς το τέλος. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει σπατάλη χρόνου προπόνησης αλλά ακριβής ένταση.

Επίσης, αντιλαμβάνεστε ότι δεν προσπαθείτε να προπονήσετε την καρδιά μόνο όταν κάνετε κάποια διαλειμματικά ή προπόνηση. Στην πραγματικότητα, τι συμβαίνει στους μύες κατά τη διάρκεια της προπόνησης, και όχι η καρδιά, είναι πραγματικά το κλειδί της επιτυχίας σας. Οι παλμογράφοι, ενώ είναι αρκετά πολύτιμοι  για την προπόνηση, έχουν κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι  η προπόνηση είναι μόνο για την καρδιά. Κι όμως δεν είναι. Το βατόμετρο σας επιτρέπει να επικεντρωθείτε περισσότερο στους μυς.

Κλέβοντας με την Ισχύ

Χρησιμοποιώντας ένα βατόμετρο σε ένα αγώνα, όπως ένα τρίαθλο ή χρονόμετρο είναι σχεδόν σαν να κλέβετε. Όταν όλοι οι άλλοι μάχονται ενάντια σε έναν κόντρα άνεμο, ενθουσιασμένοι πηγαίνουν πολύ γρήγορα με ούριο άνεμο ή μαντεύουν πόσο σκληρά να πατήσουν στην ανηφόρα, ο αθλητής με ένα βατόμετρο απλά στροφάρει με την προβλεπόμενη ισχύ. Θα παράγει την ταχύτερη δυνατή διαδρομή, δεδομένου των καιρικών συνθηκών, εφόσον η βέλτιστη ισχύ-στόχος έχει καθορισθεί μέσω της προπόνησης και παρακολουθείται στενά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ενώ κάτι παρόμοιο μπορεί να γίνει με τον παλμογράφο, υπάρχουν μερικοί παράγοντες σύγχυσης, όπως ο ενθουσιασμός για τον αγώνα, καρδιακή απόκλιση, την οξεία επίδραση της διατροφής και την αργή απόκριση των παλμών στις ανηφόρες, την επιτάχυνση στην έξοδο από τις στροφές ή κατά την προσπέραση.

Τα βατόμετρα παρέχουν επίσης εξαιρετικά ακριβείς λεπτομέρειες σχετικά με το πώς η φυσική σας κατάσταση αλλάζει κατά τη διάρκεια της σεζόν. Κάνω τακτικά τεστ στους αθλητές που προπονώ χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό των καρδιακών παλμών και της ισχύς. Χωρίς αυτές τις πληροφορίες δεν γνωρίζω πραγματικά με βεβαιότητα αν κάνουν πρόοδο. Απλά θα μάντευα. Τώρα μπορώ να συγκρίνω με ακρίβεια την απόδοση με την εισαγόμενη δύναμη διαιρώντας το μέσο όρο (ή, κατά προτίμηση, την «ομαλοποιημένη») δύναμη για μια προπόνηση από τον μέσο όρο των καρδιακών παλμών. Μια αύξηση της τιμής για παρόμοιες προπονήσεις μου λέει είναι η φυσική κατάσταση βελτιώνεται.

Ανεβαίνοντας

Υπάρχουν πολλά οφέλη  προπόνησης με βατόμετρο. Αλλά ίσως η καλύτερη ένδειξη της αξίας τους για τις επιδόσεις είναι οι αθλητές που τα χρησιμοποιούν. Τα βατόμετρα είναι συνηθισμένο φαινόμενο στους επαγγελματίες ποδηλάτες δρόμου και γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στους επαγγελματίες τριαθλητές. Οι ποδηλάτες τα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο.

Η τάση είναι σίγουρα προς την υιοθέτηση των βατόμετρων σε αγώνες δρόμου, τριάθλου και ορεινής ποδηλασίας. Πολλοί μαθαίνουν ότι το βατόμετρο θα τους βοηθήσει να αγωνιστούν πιο γρήγορα. Ξεκινήστε να αποταμιεύεται μερικά ευρώ την εβδομάδα, έτσι ώστε κάποια μέρα να μπορέσετε να αγοράσετε ένα. Σίγουρα θα αλλάξει το πόσο καλά προπονήστε και αγωνίζεστε.

http://www.joefrielsblog.com/2012/01/why-you-need-a-power-meter.html

Μετάβαση στο περιεχόμενο