Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Γιατί να επιλέξετε ένα μεγαλύτερο δίσκο για τον δισκοβραχίονα;

Γιατί να επιλέξετε ένα μεγαλύτερο δίσκο για τον δισκοβραχίονα

Οι δίσκοι είναι τα μέρη του ποδηλάτου σας με τα δόντια στο δισκοβραχίονα πάνω από τα οποία περνά η αλυσίδα. Προσαρμόζονται στο δισκοβραχίονα και μπορείτε να αγοράσετε τους δίσκους ξεχωριστά.

Οι δίσκοι κατασκευάζονται σε διαφορετικά μεγέθη με διαφορετικούς αριθμούς δοντιών. Όσο περισσότερα δόντια, τόσο μεγαλύτερος είναι ο δίσκος. Ο αριθμός των δοντιών επηρεάζει την δύναμη που χρειάζεται για να γυρίσουν τα πεντάλ. Όσο μεγαλύτερος είναι ο δίσκος, τόσο περισσότερες περιστροφές στον πίσω τροχό θα επιτύχετε με μία μόνο περιστροφή στον μπροστινό δίσκο. Τα περισσότερα σύγχρονα ποδήλατα TT έχουν σχέσεις μετάδοσης 52/36 ή 53/39 με κασέτες 11/28-30.

Λοιπόν, γιατί να επιλέξετε μεγαλύτερο εμπρόσθιο δίσκο;

Σταθερή ένταση: Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός μεγαλύτερου δίσκου είναι απλώς το αποτέλεσμα της ικανότητας διατήρησης της έντασης στην αλυσίδα ανά πάσα στιγμή: κατηφόρα, ούριος άνεμος κ.λπ. Χωρίς ένα μεγάλο δίσκο, δεν είναι εφικτό να διατηρήσετε την ιδανική ισχύ και ρυθμό στις κατηφόρες. Δεν απαιτείται πολύπλοκος υπολογισμός. Εάν κάνετε τακτικά πεντάλ αναποτελεσματικά με χαμηλότερη ισχύ σε πολύ γρήγορες στροφές πεντάλ, θα ωφεληθείτε από το να έχετε μεγαλύτερο δίσκο.

Μικρότεροι βραχίονες: Ένα μικρότερο μήκος βραχίονα (172,5 έως 165) μειώνει το εύρος κίνησης στο γόνατο (έκταση και κάμψη), στους γοφούς και στη μέση. Μπορεί επίσης να μειώσει τον περιορισμό στην κορυφή της διαδρομής του πεντάλ ανοίγοντας τη γωνία ισχίου και/ή μειώνοντας την κάμψη του γόνατος που μπορεί να επιτρέψει αύξηση της ισχύος.

Οι περισσότεροι αναφέρουν ότι όταν αλλάζουν σε μικρότερο βραχίονα οι στροφές στο πεντάλ αυξάνονται. Έτσι, όταν μεταβείτε σε μικρότερο μήκος βραχίονα, πιθανότατα θα θέλετε να αυξήσετε το μέγεθος του δίσκου για να ταιριάζει με τον φυσιολογικό σας ρυθμό. Η αύξηση του ρυθμού όταν μεταβείτε σε μικρότερο μήκος βραχίονα δεν οφείλει στην προσπάθεια να αναπληρώσει την έλλειψη μόχλευσης, αλλά στην αναπαραγωγή του ρυθμού/ταχύτητας του ποδιού που έχει συνηθίσει ένας αθλητής σε μεγαλύτερο βραχίονα.

Γραμμή αλυσίδας: Είναι καλύτερο να παραμείνετε στον μεγάλο δίσκο για μέγιστη απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης – αλλά όχι εάν είστε στο μεγάλο γρανάζι της πίσω κασέτας. Το πρόβλημα είναι όταν βρίσκεστε στον μεγάλο δίσκο και στο μεγαλύτερο γρανάζι στην κασέτα ή στον μικρό δίσκο και στο μικρότερο γρανάζι. Σε αυτή τη διάταξη τεντώνει την αλυσίδα σας διαγώνια στα όριά της. Αυτή η ακραία πλευρική γωνία της αλυσίδας κάνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης λιγότερο αποδοτικό καθώς οι στροφές που κάνει η αλυσίδα σας γίνονται πιο σφιχτές. Έτσι, ένας μεγαλύτερος δίσκος μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη γραμμή της αλυσίδας σας πιο «ίσια», κάτι που θα σας δώσει μια σταδιακή βελτίωση της απόδοσης.

Επιλογή αναβάθμισης: Οι δίσκοι διατίθενται σε διάφορα μεγέθη και συνδυασμούς. Εάν έχετε αυτήν τη στιγμή ένα δισκοβραχίονα 52/36 και οδηγείτε συχνά στο κάτω άκρο (μικρότερα γρανάζια) της κασέτας με τη βέλτιστη ισχύ, σκεφτείτε να μεταβείτε σε 53/39 ή 55/42, ώστε να μπορείτε να διατηρείτε μια πιο καθαρή γραμμή αλυσίδας και να διατηρείτε σταθερή ένταση στην αλυσίδα ανά πάσα στιγμή.

Η επιλογή ενός δίσκου μπορεί να είναι δύσκολη. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφασίσετε είναι να δοκιμάσετε διαφορετικά μεγέθη μέχρι να βρείτε το κατάλληλο για εσάς. Ωστόσο, η γνώση της προτίμησης του ρυθμού σας και του εδάφους της αγωνιστικής διαδρομής θα σας βοηθήσει να πάρετε αυτήν την απόφαση πριν αγοράσετε. Μην ξεχνάτε το επίπεδο φυσικής σας κατάστασης, καθώς το να χρησιμοποιείτε ένα μικρότερο δίσκο δεν είναι κακό αν μένετε στη μέση της κασέτας.

Όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, συμβουλευτείτε τον μηχανικό και τον προπονητή σας για να συνδυάσετε μια ιδανική κασέτα με τους δίσκους της επιλογής σας..

Μετάβαση στο περιεχόμενο