Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Γιατί δεν αξίζει η εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων

internal cable routing

Η δρομολόγηση εσωτερικών καλωδίων γίνεται ολοένα και πιο συνηθισμένη στα ποδήλατα και μακάρι να σταματήσει.

Σίγουρα, ίσως το ποδήλατο φαίνεται λίγο πιο καθαρό και θα παραδεχτώ ότι αν εφαρμοστεί σωστά δεν είναι και τόσο δύσκολο να ρυθμιστεί. Αλλά εξακολουθεί να είναι μια περίπτωση του να γίνει κάτι χειρότερο λειτουργικά για χάρη της αισθητικής.

Ας αναφέρουμε τους λόγους για τους οποίους η εσωτερική δρομολόγηση είναι βασικά η χειρότερη επιλογή:

(1) Χρειάζεται ακόμα περισσότερη δουλειά για τη ρύθμιση. Δεν απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο και προσπάθεια από την εξωτερική δρομολόγηση, υπό την προϋπόθεση ότι η εσωτερική δρομολόγηση εφαρμόζεται καλά. Αλλά, τις περισσότερες φορές δεν είναι. Η εσωτερική δρομολόγηση άρχισε να εμφανίζεται για πρώτη φορά στα ποδήλατα χρονομέτρου, για λόγους αεροδυναμικής. Αυτά τα ποδήλατα ήταν ένας εφιάλτης. Τα καλώδια έπρεπε να τα ψαρέψεις μέσα από μη καθοδηγούμενες απολήξεις με μικροσκοπικά ανοίγματα και συχνά χρειάζονταν ώρες και τα μήκη των εξωτερικών καλωδίων χρειαζόταν να ρυθμιστούν με χιλιομετρική ακρίβεια για να τοποθετηθούν και να λειτουργούν σωστά.

Και ενώ τα πράγματα έχουν βελτιωθεί, εξακολουθεί να μην είναι πάντα μία απλή διαδικασία. Κάποια καλώδια απαιτούν απλώς περίεργες στροφές μέσα στους σωλήνες πλαισίου που είναι δύσκολο να δρομολογηθούν. Άλλες φορές τα ανοίγματα είναι μικροσκοπικά και απρόσιτα. Υπάρχει απλώς μεγαλύτερη πιθανότητα τα πράγματα να πάνε στραβά και να μετατραπούν σε εφιάλτη — ακόμα κι αν τις περισσότερες φορές δεν συμβαίνει.

Και υπάρχουν ακόμα μειονεκτήματα αν τα πράγματα πάνε καλά. Ειδικότερα, είναι χειρότερα όποτε χρειάζεται να εγκαταστήσετε ή να αφαιρέσετε ένα υδραυλικό φρένο – πρέπει να αποσυνδέσετε το σωληνάκι του φρένου, να κόψετε τα παλιά εξαρτήματα (με αποτέλεσμα να κοντύνετε τον εύκαμπτο σωλήνα) και να εγκαταστήσετε ένα νέο pin και ελιά. Ενώ σίγουρα μπορείτε να εξαερώσετε με επιτυχία ένα φρένο σε ένα ποδήλατο, είναι συχνά πιο εύκολο να αφαιρέσετε το φρένο για να προσανατολιστεί ο σωλήνας κάθετα και να βγει κάθε φυσαλίδα. Εάν πάθετε κάποια ζημιά σε ένα ταξίδι, είναι πολύ πιο ωραίο να χρειάζεστε απλώς ένα πολυεργαλείο για να κάνετε μια αλλαγή φρένου. Ωστόσο, για τα φρένα με εσωτερική δρομολόγηση σημαίνει απλώς περισσότερο χρόνο, περισσότερη προσπάθεια και περισσότερα χρήματα που δαπανώνται για ανταλλακτικά χωρίς λόγο.

internal cable routing 02

(2) Η εσωτερική δρομολόγηση μπορεί να είναι θορυβώδης. Ειδικά σε ποδήλατα που έχουν πλήρως εσωτερικά καλώδια, είναι πολύ συνηθισμένο τα καλώδια να κροταλίζουν μέσα από τους εσωτερικούς σωλήνες του πλαισίου και να δημιουργούν θόρυβο. Σίγουρα, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να μειώσετε τον θόρυβο, όπως να προσθέσετε αποσβεστήρες αφρώδους περιβλήματος γύρω από τα καλώδια, αλλά είναι ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια και κόστος να το αντιμετωπίσετε. Θα ήμουν πιο πρόθυμος να ασχοληθώ με την εσωτερική δρομολόγηση αν ήταν ενοχλητικό μια φορά, κατά την πρώτη εγκατάσταση, αλλά το να έχεις ένα θορυβώδες ποδήλατο ώστε να βελτιώσουμε την αισθητική είναι απαράδεκτο.

(3) Ακόμα κι αν διαθέτετε τη δρομολόγηση πλήρως καθοδηγούμενη που αντιμετωπίζει τα προβλήματα σχετικά με τη ρύθμιση και τον θόρυβο εξακολουθεί να δημιουργεί πρόβλημα: τι γίνεται αν θέλετε να τοποθετήσετε τα καλώδιά σας διαφορετικά από αυτό που προορίζει ο σχεδιαστής του πλαισίου; Ίσως προτιμάτε το πίσω φρένο σας στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Ίσως προτιμάτε να περνάτε τα καλώδια στην ίδια πλευρά του σωλήνα με τα χειριστήρια στα οποία είναι συνδεδεμένα. Όποια και αν είναι η περίπτωση, με την εξωτερική δρομολόγηση μπορείτε γενικά να ανταλλάξετε θέσεις και να κάνετε κάτι να λειτουργήσει. Εάν η δρομολόγησή σας υπαγορεύεται από το πού περνούν οι σωλήνες μέσα από το πλαίσιο, πραγματικά δεν έχετε καμία επιλογή.

Είναι πραγματικά καλύτερο αυτό;

Δεν λέω ότι κανένα από αυτά τα ζητήματα είναι αποτρεπτικά και η εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων δεν θα με εμπόδιζε από το να αγοράσω ένα συγκεκριμένο ποδήλατο, αν ήταν αυτό που ήθελα. Επίσης η εσωτερική δρομολόγηση έχει νόημα για τα ποδήλατα χρονομέτρου αλλά γενικά, η εσωτερική δρομολόγηση είναι απλώς μια περίπτωση χειροτέρευσης των πραγμάτων και όσο για την αισθητική — και δεν νομίζω ότι είναι και πολύ μεγάλη οπτική βελτίωση.

Μετάβαση στο περιεχόμενο