Γιατί αυξήθηκαν οι τιμές των ποδηλάτων

bicycle prices

Είναι πλέον γεγονός η αύξηση του κόστους παραγωγής στη βιομηχανία κατά το 2020, δεδομένης της ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Και ήδη το 2021 οι τιμές λιανικής έχουν αυξηθεί κατά 10-25%.

Μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο, η μέση τιμή λιανικής των προϊόντων ποδηλάτων αυξήθηκε κατά 22%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019, σύμφωνα με την NPD Group.

Ορισμένοι μεγάλοι προμηθευτές διατήρησαν τη γραμμή τιμολόγησης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αλλά οι περισσότεροι εφάρμοσαν τις αυξήσεις τιμών χονδρικής το φθινόπωρο και μερικοί τους ανέκαμψαν ξανά γύρω στα τέλη του έτους.

Οι λόγοι είναι οι εξής:

Συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Τον τελευταίο χρόνο, το Αμερικάνικο δολάριο υποχώρησε κατά 9% έναντι του δολαρίου της Ταϊβάν και του ρενμίνμπι της Κίνας, 5% έναντι του γιεν της Ιαπωνίας και 10% έναντι στο ευρώ.

Κόστος υλικών

Από τις αρχές του 2020, το αλουμίνιο αυξήθηκε κατά 15% και το καουτσούκ αυξήθηκε κατά 50% ή περισσότερο. Οι τιμές του χάλυβα αυξήθηκαν περίπου 20% το 2020 και η China Steel Corp., η μεγαλύτερη χαλυβουργία της Ταϊβάν, ανακοίνωσε κι άλλη αύξηση 9,5% στις 14 Ιανουαρίου.

Ακόμα και τα χαρτόκουτα αυξήθηκαν κατά 10% τον τελευταίο χρόνο, με απότομη αύξηση των τιμών στο κόστος των εμπορευμάτων στο τέλος του 2020.

Κόστος εργασίας / έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Ο πληθυσμός της Ταϊβάν συρρικνώνεται: το 2020, για πρώτη φορά, οι ετήσιοι θάνατοι της χώρας υπερέβησαν τις ετήσιες γεννήσεις του.

Οι προμηθευτές ποδηλάτων εξαρτώνται από την τοπική αγορά για εξαρτήματα, κατασκευή πλαισίων και συναρμολόγηση ποδηλάτων. Ακόμη και τα ποδήλατα με πλαίσια κατασκευασμένα στην Κίνα ή την Καμπότζη βασίζονται σε εξαρτήματα της Ταϊβάν.

Λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού τα εργοστάσια της Ταϊβάν εξαρτώνται από τους αλλοδαπούς εργαζόμενους από την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, την Ινδονησία και τις Φιλιππίνες. Όμως, οι περιορισμοί του κορωνοϊού περιορίζουν τη μετανάστευση εργατών και περιορίζουν τις δυναμικότητα των εργοστασίων να αυξήσουν την παραγωγή.

Η Κίνα, το Βιετνάμ και η Καμπότζη έχουν επίσης έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Οι προμηθευτές δήλωσαν ότι το κόστος εργασίας πλήττει τα εργοστάσια και μεταβιβάζει το κόστος στις εταιρείες ποδηλάτων.

Μεταφορικά.

Είτε θαλάσσια, χερσαία ή αεροπορικώς, τα μεταφερόμενα προϊόντα φθάνουν στον προορισμό τους πιο αργά και πιο ακριβά. Τα συμβόλαια των ναυτιλιακών εταιρειών, τα οποία ορίζονται γενικά για περίοδο ενός έτους, αυξάνονται κατά 40%. Οι τιμές των container, οι οποίες ποικίλλουν συνεχώς ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των εμπορευματοκιβωτίων και τη ζήτηση, είναι περίπου 1,5-2 φορές της τιμής του συμβολαίου. Οι τιμές προς την Ευρώπη έχουν ξεπεράσει σε ορισμένες ανάλογες περιπτώσεις ακόμη και τα 9.000 δολάρια σύμφωνα με εισαγωγείς εμπορευμάτων που επικαλούνται οι «Financial Times».

Ακόμα και με τις υψηλές τιμές, είναι ακόμα δύσκολο για τους εισαγωγείς να κανονίσουν την παράδοση των εμπορευματοκιβωτίων. Το κόστος μεταφοράς των container μόνο μπορεί να προσθέσει 15 έως 25 € ανά ποδήλατο σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο.

Είναι κοινώς γνωστό ότι μια αύξηση κόστους 1 € για έναν εισαγωγέα οδηγεί σε αύξηση 3 € στο κατώτατο όριο πωλήσεων. Έτσι, μόνο η αύξηση του κόστους μεταφοράς μπορεί να προσθέσει 75 € στην κατώτερη τιμή λιανικής ενός ποδλάτου – ανεκτή σε ένα ακριβό ποδήλατο, αλλά μια σημαντική αύξηση στο κόστος ενός μοντέλου κάτω από 800 €.

Το εγχώριο κόστος μεταφοράς αυξάνεται επίσης, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα δαπανηρή η αποστολή μεγάλων κιβωτίων, όπως κιβωτίων ποδηλάτων.

Εξαγωγές.

Οι περισσότερες ή όλες οι μεγάλες μάρκες ποδηλάτων αύξησαν τις τιμές λιανικής από 30 έως 100 € ανά ποδήλατο περίπου στην αρχή του έτους. Με υψηλή ζήτηση για σχεδόν κάθε είδος ποδηλάτου, ορισμένες μάρκες εφάρμοσαν τις αυξήσεις σε γενικές γραμμές, ενώ άλλες προσαρμόζουν τις τιμές στην αναμενόμενη προσφορά και ζήτηση συγκεκριμένων μοντέλων και κατηγοριών.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι αυξήσεις των τιμών εφαρμόστηκαν στο απόθεμα που είχαν ήδη παραγγείλει οι έμποροι – αλλά κανένας έμπορος δεν ακύρωσε τις παραγγελίες του λόγω της αύξησης ζήτησης.

Οι περισσότερες μάρκες αύξησαν την κατώτερη τιμή πώλησης λιανικής μαζί με την τιμή χονδρικής για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους των εμπόρων.

Ενδεχομένως η αύξηση των τιμών λιανικής ενδέχεται να περιορίσει τις πωλήσεις, αλλά λίγοι πιστεύουν ότι θα γίνει φέτος, επειδή δεν αναμένεται μείωση της ζήτησης το 2021. Οι περισσότεροι από τους παράγοντες που δημιούργησαν την έκρηξη πώλησης ποδηλάτων το 2020 θα συνεχίσουν να επιφέρουν την αύξηση της ζήτησης αν και προβλέπεται ότι οι ελλείψεις θα διαρκέσουν τουλάχιστον έως το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Μετάβαση στο περιεχόμενο
e-banner-ppel-02