Βόλτα με το ποδήλατο – μία υγιεινή συνήθεια

DSC5702 scaled

Άτομα όλων των ηλικιών και από όλα τα κοινωνικά στρώματα μπορούν να απολαύσουν την ποδηλασία.

Είτε κάνετε ποδήλατο για να πάτε στη δουλειά, στο σχολείο, για ψώνια ή απλά για βόλτα, το ποδήλατο είναι ένας εύκολος τρόπος για να γίνετε πιο δραστήριοι.

Η συχνή βόλτα με το ποδήλατο είναι μια αερόβια άσκηση που έχει μια σειρά από οφέλη για την υγεία, όπως:

  • μείωση του κινδύνου χρόνιων παθήσεων όπως καρδιακών παθήσεων, διαβήτη τύπου 2 και εγκεφαλικού επεισοδίου μέσω της βελτίωσης της καρδιαγγειακής σας κατάστασης
  • ενισχύοντας τη διάθεσή σας
  • διατηρώντας το βάρος σας υπό έλεγχο – η ποδηλασία αυξάνει το μεταβολισμό σας και καίει το λίπος
  • Ενίσχυση και τόνωση των μυών σας

Η ποδηλασία ταιριάζει σε άτομα όλων των ηλικιών, ειδικά σε ηλικιωμένους που μπορεί να χρειάζονται άσκηση χαμηλής έντασης που δεν φθείρει τις αρθρώσεις. Η ποδηλασία μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των μυών γύρω από το γόνατο χωρίς να τραυματίσει το γόνατο.

Αλλά αν θέλετε να ενισχύσετε την υγεία των οστών για την πρόληψη της οστεοπόρωσης, η ποδηλασία μπορεί να μην είναι για εσάς, καθώς δεν καταπονεί τα κόκαλα. Όπως επίσης προτείνεται οι ποδηλάτες να κάνουν μία ποικιλία ασκήσεων γυμναστικής (όπως το περπάτημα) για την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Παρ’ όλα αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ποδηλασία έχει επίσης κινδύνους, όπως τον κίνδυνο τραυματισμού σε τροχαίο ατύχημα και την εισπνοή μολυσμένου αέρα στις μεγαλουπόλεις. Ωστόσο, η έρευνα διαπίστωσε ότι τα οφέλη για την υγεία υπερβαίνουν σημαντικά τους κινδύνους.

Για τα οφέλη για την υγεία, συνιστάται στους ενήλικες και τους ηλικιωμένους να κάνουν τουλάχιστον 2 ώρες και 30 λεπτά (150 λεπτά) αερόβιας δραστηριότητας μέτριας έντασης κάθε εβδομάδα.

Συνιστάται σε παιδιά και νέους να κάνουν τουλάχιστον 1 ώρα αερόβια δραστηριότητα μέτριας έως έντονης έντασης κάθε μέρα.

Μια διαδρομή 30 λεπτών, όπου η αναπνοή σας είναι ταχύτερη και βαθύτερη, θα υπολογίζεται στον προτεινόμενο στόχο της δραστηριότητας που θα επιλέξετε

Πριν ξεκινήσετε

Για τους περισσότερους, η ποδηλασία είναι μια ασφαλής και αποτελεσματική μορφή άσκησης. Εάν έχετε προβλήματα υγείας ή υπάρχει ιατρικό πρόβλημα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε.

Εάν μόλις ξεκινήσατε, πηγαίνετε αργά και αυξήστε σταδιακά τις ποδηλατικές σας διαδρομές. Οποιαδήποτε βελτίωση σε αυτό που κάνετε αυτήν τη στιγμή είναι ευεργετικό. Βεβαιωθείτε ότι εάν αισθάνεστε αδιαθεσία θα σταματήσετε και θα ζητήστε ιατρική συμβουλή.

Για σύντομες βόλτες, χρειάζεστε ένα απλό καλό ποδήλατο. Μπορεί να έχετε ένα παλιό ποδήλατο πόλης ή ένα ποδήλατο βουνού που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε.

Εάν θέλετε να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο ποδήλατο ή έχετε ένα παλιό ποδήλατο παρατημένο, σκεφτείτε να το συντηρήσετε σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα ποδηλάτων για να βεβαιωθείτε ότι είναι αξιόπιστο.

Εάν σκοπεύετε να αγοράσετε ένα καινούργιο ποδήλατο, υπάρχουν πολλά μοντέλα για να διαλέξετε. Τα trekking, τα fitness και τα MTB είναι τα πιο δημοφιλή.

Ένα εξειδικευμένο κατάστημα ποδηλάτων θα σας συμβουλεύσει σχετικά με το σωστό μέγεθος πλαισίου και θα σας βοηθήσει να επιλέξετε ένα ποδήλατο που ταιριάζει στον προϋπολογισμό σας και τον τύπο ποδηλασίας που θέλετε να κάνετε.

Υπάρχουν επίσης ποδήλατα διαθέσιμα για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Η ασφάλεια πάνω απ’ όλα

Θυμηθείτε, η χρήση κράνους μπορεί να σας σώσει τη ζωή σε περίπτωση ατυχήματος. Για να βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να σας δουν, φορέστε ελαφριά και φωτεινά ρούχα κατά τη διάρκεια της ημέρας και ανακλαστικά ρούχα ή γιλέκο τη νύχτα.

Ξεκινώντας

Εάν δεν έχετε κάνει ποδήλατο για μεγάλο χρονικό διάστημα ή δεν συνηθίζετε να κάνετε ποδήλατο, βρείτε μια περιοχή χωρίς κυκλοφορία για να ξεκινήσετε, όπως ένα πάρκο ή μία αλάνα.

Εξασκηθείτε στην οδήγηση με το ένα χέρι, ώστε να μπορείτε να κάνετε σήματα όταν στρίβετε και να νιώθετε άνετα κοιτάζοντας πίσω και από τους δύο ώμους για να βελτιώσετε την οπτική σας γωνία. Μερικοί άνθρωποι προτιμούν να τοποθετούν έναν μικρό καθρέφτη στο τιμόνι του ποδηλάτου τους για να τους βοηθά να δουν πίσω τους.

Πριν ξεκινήσετε την ποδηλασία σε κίνηση, ελέγξτε τους κανόνες και τους κανονισμούς για τους ποδηλάτες στην πόλη.

Κάντε το συνήθεια

Ο ευκολότερος τρόπος για να διασφαλίσετε ότι κάνετε τακτικά βόλτες με το ποδήλατο είναι να χρησιμοποιείτε το ποδήλατό σας ως μέσο καθημερινής μετακίνησης. Εάν θέλετε κάποια παρέα με το ποδήλατό σας, είτε πρόκειται για δουλειά είτε για διασκέδαση, βρείτε ένα ποδήλατο.

Εξερευνήστε την πόλη σας

Υπάρχουν πολλά μέρη για ποδηλασία στις πόλεις και στην ύπαιθρο. Η ποδηλασία είναι ένας ιδανικός τρόπος για τους φίλους και τις οικογένειες να εξερευνήσουν την πόλη τους και όχι μόνο.

Μετάβαση στο περιεχόμενο
e-banner-ppel-02