Τα συστήματα στερέωσης τροχού Thru Axle έχουν γίνει κοινά σε σχεδόν κάθε τύπο εφαρμογής δισκόφρενου από ποδήλατα βουνού Down Hill μέχρι Road Disc Brake, Cycle Cross, Gravel και Touring. Το Thru Axles παρέχει τα βασικά πλεονεκτήματα: αυξημένη δύναμη σύσφιξης και βελτιωμένη ακαμψία πλαισίου/πιρουνιού.
Ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές πλαισίων και πιρουνιών έχουν υιοθετήσει κοινούς συνδυασμούς πλάτους και διαμέτρου άξονα, υπήρξε μικρή συναίνεση σχετικά με τις προδιαγραφές Thru Axle. Η έλλειψη προτύπων Thru Axle έχει δημιουργήσει μια μικρή σύγχυση στους τελικούς χρήστες που πρέπει να βρουν άξονες αντικατάστασης για το πλαίσιο ή το πιρούνι τους.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχουν Thru Axles ειδικά για πλαίσιο ή πιρούνια συγκεκριμένου κατασκευαστή που πρέπει να αντικατασταθούν με έναν εργοστασιακό άξονα. Υπάρχει κάποια αποδεκτή ανοχή στο συνολικό μήκος του άξονα (συνήθως +/- ~2mm), η οποία ευθύνεται για το σφάλμα μέτρησης και τις κατασκευαστικές διαφορές.
Ιστορικά, ένας μοχλός γρήγορης απελευθέρωσης (quick release) σχεδιάστηκε με διάμετρο άξονα 5 mm και συνολικό μήκος ίσο με το πλάτος του άξονα συν αρκετό μήκος για ν προεξέχει και από τις δύο πλευρές ενός πλαισίου ή ενός πιρουνιού αφήνοντας αρκετές εκτεθειμένο σπείρωμα για να σφίξει ένα παξιμάδι. Ένα τυπικό μπροστινό μπλοκάζ QR 100 mm έχει συνολικό μήκος περίπου 140 mm όπως περιγράφεται στο παρακάτω σχήμα.
Τα συστήματα Thru Axle ακολουθούν παρόμοια λογική με το βασικό Quick Release με τρεις βασικές διαφορές.
- Το συνολικό μήκος του Thru Axle μπορεί να διαφέρει πολύ μεταξύ των κατασκευαστών. Ένας “Τυπικός” άξονας Thru Axle 142x12mm μπορεί να ποικίλλει σε μήκος μεταξύ 162mm και 171mm ανάλογα με τον κατασκευαστή του πλαισίου.
- Ο τύπος προσάρτησης που χρησιμοποιείται στην επαφή όπου τα άκρα έρχονται σε επαφή με το πλαίσιο ή το πιρούνι. Οι δύο πιο συνηθισμένοι τύποι προσάρτησης είναι οι επίπεδοι (παρόμοιοι με το παραδοσιακό QR) ή οι κωνικοί (κωνικό κάθισμα τύπου X-12).
- Τα Thru Axles βιδώνουν απευθείας στα πλαίσια/πιρούνια που εξαλείφει την ανάγκη για παξιμάδι. Αυτό φαίνεται σαν μια απλή ιδέα, ωστόσο εισάγει το ερώτημα ποιό σπείρωμα και πόσο συνολικό μήκος σπειρώματος να χρησιμοποιηθεί.
Τα παρακάτω διαγράμματα δείχνουν τις τρεις παραμέτρους που περιγράφονται παραπάνω, επιτρέποντάς σας να καθορίσετε εύκολα το σωστό Thru Axle για το πλαίσιο ή το πιρούνι σας.
Παράδειγμα του τρόπου μέτρησης των προδιαγραφών Thru Axle.
Το πλαίσιο που φαίνεται παρακάτω είναι ένα μοντέλο δρόμου με δισκόφρενα που χρησιμοποιεί προδιαγραφές άξονα 142×12 mm. Από αυτή την προδιαγραφή γνωρίζουμε ότι 142 mm είναι το πλάτος της απόστασης του πλαισίου και 12 mm είναι η διάμετρος του άξονα. Πρέπει να καθορίσουμε τα ακόλουθα στοιχεία για να βρούμε το κατάλληλο Thru Axle.
- Το συνολικό μήκος Thru Axle από την πατούρα μέχρι το τέλος του σπειρώματος του άξονα.
- Αν η πατούρα είναι επίπεδη ή κωνική.
- Το μέγεθος στις βόλτες ή (απόσταση μεταξύ τους) και συνολικό μήκος του σπειρώματος.
Η παρακάτω εικόνα δείχνει όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για βρείτε το σωστό ανταλλακτικό.
- Συνολικό μήκος άξονα = 163 mm
- Η πατούρα είναι επίπεδη (σε αντίθεση με το σχήμα του κώνου)
- Το μήκος του σπειρώματος είναι 13 mm και ο τύπος του σπειρώματος είναι 1,5 mm. Μπορεί να είναι δύσκολο να μετρήσετε την απόσταση μεταξύ των σπειρωμάτων με το μάτι ή με ένα μικρό χάρακα. Είναι πιο εύκολο να μετρήσετε απλά 6 βόλτες (στο 1,5 mm μεταξύ των σπειρωμάτων) για συνολικό μήκος 10,5 mm. Εάν το βήμα του σπειρώματος ήταν 1,0 mm, τότε 10 βόλτες (σε απόσταση 1,0 mm μεταξύ των σπειρωμάτων) θα ισοδυναμούσαν με 10 mm.
Αυτές οι προδιαγραφές θα πρέπει να είναι το μόνο που χρειάζεστε για να αγοράσετε ένα ανταλλακτικό Thru Axle για σχεδόν οποιοδήποτε πλαίσιο ή πιρούνι. Εάν έχετε οποιεσδήποτε ερωτήσεις σχετικά με το Thru-Axle που χρειάζεστε, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.