Εάν παρακολουθήσατε κάποιους αγώνες ποδηλασίας πρόσφατα, πιθανότατα θα έχετε ζηλέψει λίγο το βάψιμο των ποδηλάτων βλέποντας τους εκπληκτικούς βαμμένους σκελετούς σε πολλά ποδήλατα και την πληθώρα ταιριασμάτων βαφής της φανέλας του Tour de France ή του Giro d’Italia: είναι όλα μοναδικά και υπέροχα ποδήλατα που θα ήθελε κάποιος να οδηγήσει.
Αλλά τέτοιες όμορφες προσαρμοσμένες εργασίες βαφής ποδηλάτου δεν είναι μόνο για τους επαγγελματίες.
Εάν δεν θέλετε να ξοδέψετε πολλά χρήματα, τότε ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε να βάψετε μόνοι σας το σκελετό του ποδηλάτου στο σπίτι σας.
Γιατί να το βάψετε μόνοι σας;
Ως ποδηλάτες, είμαστε υπερήφανοι για τον εξοπλισμό μας.
Δυστυχώς, όλη η κατάχρηση που κάνουμε στα ποδήλατά μας επηρεάζει τόσο τη λειτουργικότητα όσο και την αισθητική. Τα εξαρτήματα θα υποβαθμιστούν με τον καιρό, αλλά με την κατάλληλη συντήρηση, μπορούν να διαρκέσουν πολύ περισσότερο.
Ένα πράγμα που δεν είναι τόσο εύκολο να προστατευτεί, ωστόσο, είναι η βαφή του σκελετού. Η χρήση ενός ποδηλάτου τακτικά και σε διαφορετικά εδάφη τελικά θα γρατσουνίσει, θα σκιάσει και θα καταστρέψει την υπέροχη βαφή σας.
Το επαγγελματικό βάψιμο ενός ποδηλάτου μπορεί να είναι δαπανηρό, και παρόλο που οι επαγγελματίες συχνά βάφουν τα ποδήλατά τους κατά παραγγελία από τους ίδιους τους κατασκευαστές, αυτό δεν είναι εντός του προϋπολογισμού των υπόλοιπων από εμάς. Μια άλλη επιλογή είναι οι προσαρμοσμένες βαφές ποδηλάτων, αλλά δυστυχώς, ούτε αυτό είναι φθηνό.
Ωστόσο, αν θέλετε να ανανεώσετε το σκελετό σας αλλά δεν θέλετε να ξοδέψετε μία περιουσία, τότε αξίζει να σκεφτείτε να βάψετε μόνοι σας το ποδήλατό σας! Μια νέα βαφή όχι μόνο θα φαίνεται καλύτερη, αλλά μπορεί να σας ενθαρρύνει να βγαίνετε με το ποδήλατό σας πιο συχνά – και να το φροντίζετε καλύτερα όταν το κάνετε.
Τι εξοπλισμό χρειάζεστε για να βάψετε το ποδήλατό σας;
Αν και είναι η πιο οικονομική επιλογή, το να βάψετε ξανά το ποδήλατό σας στο σπίτι δεν είναι φθηνό: θα χρειαστεί να επενδύσετε σε εξοπλισμό για να το κάνετε.
Πρώτα, πρέπει να αποφασίσετε πώς θα το κάνετε. Εάν είστε αρκετά τυχεροί να έχετε αερογράφο, τότε χρησιμοποιήστε τον. Θα σας δώσει ένα υπέροχο, ομοιόμορφο φινίρισμα και τα χρώματα μπορεί να είναι φθηνότερα.
Αυτό σίγουρα δεν είναι αναγκαίο, ωστόσο, μπορείτε να ξαναβάψετε το ποδήλατο σας με δοχεία ψεκασμού, και να έχετε ένα υψηλής ποιότητας επαγγελματικό φινίρισμα με αυτό τον τρόπο.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε πάρει ένα αστάρι που θα δουλεύει στο υλικό του σκελετού του ποδηλάτου σας. Για το ανθρακόνημα, τα περισσότερα γενικά αστάρια θα παρέχουν καλή πρόσφυση. Για αλουμίνιο ή χάλυβα, θα χρειαστείτε ένα ειδικό αστάρι για την επιφάνεια για να έχετε ανθεκτικό φινίρισμα.
Αφού το βάψετε, θα χρειαστεί να προστατέψετε το πλαίσιο. Φροντίστε να προμηθευτείτε μια καλής ποιότητας διάφανο βερνίκι δύο συστατικών, καθώς θα παρέχει εξαιρετική προστασία και θα διαρκέσει πολύ.
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να εξετάσετε είναι πώς θα αφαιρέσετε το τρέχον χρώμα από το πλαίσιο. Εάν σκοπεύετε να το κάνετε μόνοι σας, μπορεί να χρειαστείτε ένα ηλεκτρικό τριβείο και άφθονο γυαλόχαρτο. Δεν θα συνιστούσα, ωστόσο, να το κάνετε αυτό.,
Εφόσον θα αποσυναρμολογήσετε πλήρως το ποδήλατό σας για να βάψετε το πλαίσιο, είναι καλή ιδέα να αντικαταστήσετε τυχόν εξαρτήματα που μπορεί να έχουν φθαρεί ή που θέλετε να αναβαθμίσετε.
1. Αφαιρέστε όλα τα εξαρτήματα.
Αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά βήματα για την προσαρμοσμένη διαδικασία βαφής πλαισίου ποδηλάτου σας. Πρέπει να προετοιμάσετε σωστά το πλαίσιο σας πριν ξεκινήσετε να το βάφετε. Το πρώτο βήμα εδώ είναι να αφαιρέσετε τα πάντα, όλα τα εξαρτήματα, τους τροχούς, το τιμόνι, το κάτω στήριγμα, τα πάντα.
Εάν θέλετε φινίρισμα υψηλής ποιότητας, πρέπει να αφαιρέσετε όλη την παλιά βαφή από το πλαίσιο. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αποκτήσετε ένα ομαλό φινίρισμα στο νέο σας σχέδιο, καθώς το παλιό χρώμα μπορεί να αντιδράσει με το νέο στρώμα βαφής και να σχηματίσει φυσαλίδες κάτω από αυτό, καταστρέφοντας όλη τη σκληρή δουλειά σας.
Η μέθοδος για να το κάνετε αυτό εξαρτάται από το υλικό του πλαισίου σας . Εάν διαθέτετε πλαίσιο από ανθρακονήματα, θα πρέπει να αφαιρέσετε όλο το χρώμα με το χέρι, να τρίψετε με υγρό τρίψιμο μέχρι να φτάσετε στο γυμνό ανθρακόνημα και, στη συνέχεια, να αυξήσετε σταδιακά το νούμερο του γυαλόχαρτου σας μέχρι να έχετε μια εντελώς λεία επιφάνεια.
Εάν έχετε σκελετό από χάλυβα ή αλουμίνιο, ωστόσο, θα συνιστούσα να κάνετε το πλαίσιο με αμμοβολή . Αυτό θα κοστίσει συνήθως λιγότερο από €50, αλλά θα σας εξοικονομήσει τεράστιο χρόνο.
Αφού αφαιρέσετε όλο το παλιό χρώμα από το σκελετό σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε καλύψει όλα τα μέρη στα οποία δεν θέλετε να καλύψετε με χρώμα. Τα σπειρώματα της μεσαίας τριβής , το εσωτερικό ου σωλήνα για τα ποτήρια κλπ.
Πρέπει επίσης να καθαρίσετε προσεκτικά το πλαίσιο με ασετόν για να αφαιρέσετε τυχόν λάδια ή σκόνη που μπορεί να εμποδίσουν την επικάλυψη με το αστάρι.
Τώρα ήρθε η ώρα να εφαρμόσετε λίγο αστάρι στο γυμνό μέταλλο ή ανθρακόνημα. Αυτό είναι απαραίτητο εάν θέλετε το χρώμα σας να έχει διάρκεια, καθώς το αστάρι είναι το μόνο πράγμα που παρέχει πρόσφυση μεταξύ του ωραίου νέου χρώματος σας και της πρώτης ύλης από κάτω.
Φροντίστε να εφαρμόσετε 2-3 στρώσεις, αφήνοντας τουλάχιστον 15 λεπτά ενδιάμεσα.
2. Βάψιμο του σκελετού
Τώρα ας προχωρήσουμε στο βάψιμο του ποδηλάτου! Δυστυχώς, αυτό είναι στην πραγματικότητα ένα εξαιρετικά μικρό μέρος της εργασίας που περιλαμβάνει μια προσαρμοσμένη εργασία βαφής.
Φροντίστε να περιμένετε τουλάχιστον 24 ώρες μετά την τελευταία στρώση ασταριού και τρίψτε ελαφρά το σκελετό σας με γυαλόχαρτο 600 grit πριν ψεκάσετε το χρώμα σας.
Εφαρμόστε το βασικό χρώμα με μακριές, απαλές κινήσεις, φροντίζοντας να καλύψετε το πλαίσιο και να μην συγκεντρωθείτε πολύ σε μια περιοχή, για να αποφύγετε τρεξίματα. Ανάλογα με το χρώμα, αυτό θα απαιτήσει 2-4 στρώσεις βαφής για ομοιόμορφο φινίρισμα.
Οποιεσδήποτε επιπλέον λεπτομέρειες θέλετε να προσθέσετε στο σχέδιό σας θα πρέπει να καλυφθούν προσεκτικά. Φροντίστε να περιμένετε άλλες 24 ώρες για να στεγνώσει η βασική στρώση πριν βάλετε αυτοκόλλητα στο πλαίσιο.
Τώρα ήρθε η ώρα να προσθέσετε τις τελευταίες πινελιές.
Εάν έχετε οποιαδήποτε αυτοκόλλητα για το σκελετό σας (μπορείτε να τα παραγγείλετε ηλεκτρονικά στο ebay), ήρθε η ώρα να το κάνετε. Πριν πιέσετε πλήρως τα αυτοκόλλητα, βεβαιωθείτε ότι τα έχετε τοποθετήσει παράλληλα με τους σωλήνες.
Μετά από αυτό, μπορείτε να ψεκάσετε το διάφανο βερνίκι. Για την αρχική στρώση, απλώστε απλώς ένα ελαφρύ ψέκασμα στο σκελετό και στη συνέχεια ένα πιο παχύ 15 λεπτά αργότερα. Επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία μέχρι να είστε ικανοποιημένοι με την κάλυψη και το πάχος. Χρειάστηκαν τέσσερις στρώσεις στο σκελετό μου έως ότου κατάλαβα ότι τα αυτοκόλλητα θα προστατεύονταν από το τρίψιμο.
Μόλις είστε ευχαριστημένοι με το βάψιμο του σκελετού του ποδηλάτου, μπορείτε να το συναρμολογήσετε! Φροντίστε να περιμένετε τουλάχιστον μερικές ημέρες για να σκληρύνει πλήρως το διάφανο βερνίκι πριν οδηγήσετε το ποδήλατο και δοκιμάσετε την αντοχή του!
Λοιπόν, τι έμαθα από αυτή τη διαδικασία; Στην πραγματικότητα, πολλά!
Πρώτον, είναι απίστευτα χρονοβόρο και είναι επίσης λίγο πιο ακριβό από ότι περίμενα. Με τα χρώματα, τα εξαρτήματα και τα ανταλλακτικά κατέληξα να ξοδέψω πολύ περισσότερα χρήματα απ’ ότι περίμενα.
Ωστόσο, το βάψιμο του σκελετού είναι επίσης απίστευτα ικανοποιητικό!