Το ηλεκτρικό σας ποδήλατο, που προορίζεται να είναι ένα σύγχρονο εναλλακτικό μεταφορικό μέσο, έχει την ικανότητα να τροποποιηθεί. Για πολλούς λάτρεις του ηλεκτρικού ποδηλάτου, το όριο των 25 χλμ./ώρα είναι ανεπαρκές σε πολλές περιπτώσεις μετακίνησης. Μπορεί να ξεπεραστεί το όριο των 25 km/h και αν ναι, πώς;
Τι είναι ο αντικόφτης;
Ο αντικόφτης ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου καταργεί το όριο υποβοήθησης όταν κάνετε πεντάλ. Αυτό απελευθερώνει όλη την ηλεκτρική ισχύ από τον κινητήρα του, έτσι ώστε το ποδήλατο να τρέχει πιο γρήγορα από πριν. Ένα «κανονικό» ηλεκτρικό ποδήλατο που παραδίδεται σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό, είναι εξοπλισμένο με κινητήρα 250 watt και σας σας δίνει υποβοήθηση έως και 25 km/h. Αυτό το όριο δεν οφείλεται στον ίδιο τον κινητήρα αλλά στη ηλεκτρονικό κύκλωμα του κατασκευαστή που είναι ενσωματωμένο στον κινητήρα.
Αισθητήρας & μαγνήτης
Ο αισθητήρας τοποθετείται στο πλαίσιο συμμετρικά με έναν μαγνήτη τοποθετημένο σε μία από τις ακτίνες του πίσω τροχού. Αυτή η διάταξη μετρά τη συχνότητα της κυκλοφορίας του μαγνήτη στο ίδιο επίπεδο με τον αισθητήρα και τη μεταδίδει στον κινητήρα.
Το κύκλωμα του κινητήρα λαμβάνει τα δεδομένα και τα συγκρίνει με τις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στο σύστημά του, δηλαδή την περίμετρο του τροχού και το όριο των 25 km/h. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να γνωρίζει την ταχύτητα του ποδηλάτου και αυτόματα κόβει την υποβοήθηση όταν φτάσει το όριο των 25 χλμ./ώρα.
Μη περιορισμένα (με αντικόφτη) ηλεκτρικά ποδήλατα και μοτοποδήλατα: τι αναφέρει η νομοθεσία;
Η νομοθεσία στην Ευρώπη διακρίνει 2 κατηγορίες ηλεκτρικών ποδηλάτων ανάλογα με την αρχική μέγιστη ταχύτητά τους:
1) Μοτοποδήλατο: ελαφρύ μηχανοκίνητο δίκυκλο, τρίκυκλο ή τετράκυκλο όχημα, με μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα 45 χλμ/ώρα Αυτά τα μοτοποδήλατα μπορούν να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους. Αλλά υπόκεινται εξ ολοκλήρου στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, φέροντας όλες τις προϋποθέσεις που σχετίζονται με τη χρήση αυτού του τύπου οχήματος: κράνος, δίπλωμα οδήγησης, άδεια κυκλοφορίας, κατοχή έγκυρης ασφάλισης δικύκλων κλπ.
2) Τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα ,Ε.Π.Η.Ο, όπως ονομάζονται εν συντομία, χωρίζονται σύμφωνα με τον αναθεωρημένο ΚΟΚ σε δύο κατηγορίες: σε εκείνα που έχουν μέγιστη ταχύτητα έως 6 χλμ./ώρα και σε εκείνα με τελική από 6,01 έως και 25 χλμ./ώρα. Οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. που δύνανται να κινούνται έως 25 χλμ/ώρα πρέπει να έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δεκαπέντε (15) ετών (ΚΟΚ 40§8)
Επίσης σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. τα Ε.Π.Η.Ο. της δεύτερης κατηγορίας (τελική έως 25 χλμ./ώρα) υποχρεούνται να κυκλοφορούν σε ποδηλατόδρομους, όταν αυτοί υπάρχουν. Αν δεν υπάρχουν τότε θα πρέπει να κινούνται στο δεξί άκρο του οδοστρώματος.
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έως 25 km/h που δεδομένου ότι πρέπει να έχουν κινητήρα έως 250W, θεωρούνται νομικά ως κλασικά ποδήλατα χωρίς κινητήρα. Μπορούν επίσης να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους χωρίς όρους. Αλλά οποιαδήποτε τροποποίηση γίνει (αργότερα) στον κινητήρα ή στο σύστημα υποβοήθησης είναι παράνομη. Αυτό οδηγεί στην ανάκληση της έγκρισής του και ως εκ τούτου στην απαγόρευσή του από την κυκλοφορία.
Αυτά τα τροποποιημένα ποδήλατα με αντικόφτη, μπορούν να έχουν πρόσβαση μόνο σε μια ιδιωτική ή ειδικά αποκλειστική περιοχή, όπως για παράδειγμα μια διαδρομή ποδηλασίας βουνού σε μια περιφραγμένη περιοχή.
Εάν αποφασίσετε να βάλετε αντικόφτη στο ηλεκτρικό σας ποδήλατο και να οδηγήσετε σε δημόσιο χώρο, θα πρέπει να περιμένετε κυρώσεις εάν το μάθουν οι αρχές. Φυσικά, θα είναι δύσκολο για τους αστυνομικούς να διακρίνουν ένα τροποποιημένο ηλεκτρικό ποδήλατο από αυτό που δεν είναι. Ωστόσο, εκτός από τις κάμερες ταχύτητας, σε περίπτωση ατυχήματος θα το ανακαλύψουν αφού θα γίνει εξονυχιστικός έλεγχος
Αλλά γιατί να τροποποιήσετε το ηλεκτρικό σας ποδήλατο;
Οι απαντήσεις είναι απλές: γιατί μερικές φορές χρειάζεται να πάτε πιο γρήγορα (για να αποφύγετε να φτάσετε αργά στη δουλειά ή σε ένα ραντεβού) επειδή η διαδρομή σας έχει πολλές ανηφόρες και χρειάζεστε περισσότερη δύναμη ή απλά για την απόλαυση της ταχύτητας σε δύο ρόδες!
Πώς λειτουργεί ο αντικόφτης;
Ο αντικόφτης δεν ωθεί έναν κινητήρα στα όριά του. Βασικά, η τροποποίηση αφορά τη ρύθμιση του ηλεκτρικού συστήματος υποβοήθησης έτσι ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί «κανονικά». Για αυτό, υπάρχουν διάφορες διαδικασίες:
Η τροποποίηση επιτυγχάνεται με την «εξαπάτηση» του ηλεκτρονικού αισθητήρα παρέχοντάς του παραμορφωμένα δεδομένα. Μετά την τροποποίηση, ο κινητήρας θα αποδίδει την μέγιστη ισχύ υποβοήθησης πέραν των 25 km/h. Ο αισθητήρας θα καταγράψει ένα διαφορετικό αριθμό ταχύτητας, έναν αριθμό που δεν υπερβαίνει το ρυθμιστικό όριο. Η εμφανιζόμενη ταχύτητα δεν είναι πλέον σωστή, αλλά είναι η μισή ή και λιγότερη της πραγματικής ταχύτητας.
Η ταχύτητα με υποβοήθηση περιορίζεται μόνο από τη μέγιστη ισχύ που μπορεί να αποδώσει ο κινητήρας.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή η τροποποίηση μπορεί τεχνικά να διαφέρει από τον έναν κινητήρα στον άλλο. Η διαδικασία που πρέπει να γίνει σε ένα E-Bike ενδέχεται να μην λειτουργεί για ένα άλλο. Επομένως, είναι απαραίτητο να επιλέξετε τη σωστή τεχνική ρύθμισης για τον κινητήρα σας. Εάν επιλέξετε ένα κιτ αντικόφτη, θα δείτε ότι υπάρχουν διαφορετικά κιτ για κάθε μοντέλο κινητήρα. Ορισμένοι κινητήρες είναι πιο δύσκολοι, ακόμη και αδύνατον να τροποποιηθούν. Τα συστήματα που μπορείτε εύκολα να τροποποιήσετε είναι αυτά με μοτέρ Shimano. Bosch, Brose, Bafang, Yamaha, κ.λπ. Τέλος πάντων, υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις στην αγορά για να ξεκλειδώσετε το ποδήλατό σας, επομένως σχεδόν όλα τα μοντέλα E-Bike μπορούν να τροποποιηθούν.
Τροποποίηση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου: πώς γίνεται;
Οι διάφορες μέθοδοι είναι πολύ απλές και συχνά εύκολες στην εγκατάσταση αλλά να σημειωθεί ότι το κάνετε με δική σας ευθύνη. Είστε αποκλειστικά υπεύθυνοι για οποιαδήποτε ζημιά στον εξοπλισμό σας ή στον εαυτό σας. Όπως καταλαβαίνετε δίνοντας τις παρακάτω πληροφορίες, απαλλάσσομαι από κάθε ευθύνη σε σχέση με την προσωπική χρήση που θα κάνετε. Πριν ρυθμίσετε τον κινητήρα σας, σημειώστε τους κινδύνους στους οποίους εκτίθεστε:
Ελέγξτε ότι το ποδήλατό σας μπορεί να τροποποιηθεί (υπέρβαση του ορίου των 25km/h).
Σημειώστε τα οφέλη που χάνετε από νομική άποψη (ποδηλατόδρομος, κράνος δεν απαιτείται…)
Χάνετε τον χαρακτηρισμό του ποδηλάτου σας ως “Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα”.
Εφόσον θα κινήστε ως μοτοποδήλατο επιβάλλονται κυρώσεις σε περίπτωση παράτυπης συμπεριφοράς.
Τροποποίηση χωρίς αντικόφτη
Εάν το ηλεκτρικό σας ποδήλατο το επιτρέπει, είναι μια απλή διαδικασία όπου τροποποιείτε τον αισθητήρα ταχύτητας. Αυτός ο αισθητήρας μεταδίδει την ταχύτητα του ποδηλάτου στο κύκλωμα του κινητήρα, ο οποίος υπαγορεύει το απαραίτητο και μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης που πρέπει να παρέχει ο κινητήρας. Έτσι απλά αλλάξτε τον τρόπο με τον οποίο αυτός ο πομπός στέλνει δεδομένα στον ελεγκτή. Υπάρχουν 2 μέθοδοι:
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ
Δύο εξαρτήματα συντελούν στη μετάδοση της ταχύτητας του E-Bike: ο ίδιος ο αισθητήρας τοποθετημένος σε μία από τις βάσεις του πλαισίου και ένας μαγνήτης τοποθετημένος σε μία από τις ακτίνες του πίσω τροχού. Δεν είναι μόνο θέμα μέτρησης του αριθμού των στροφών που κάνει ο μαγνήτης γύρω από τον άξονα του τροχού. Ο υπολογισμός της ταχύτητας γίνεται κυρίως λαμβάνοντας υπόψη την περιφέρεια του τροχού, γνωρίζοντας ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο τροχός, τόσο πιο γρήγορα «τρέχει» το ποδήλατο. Μετακινώντας τη συσκευή σε άλλο σημείο εκτός από τον τροχό, μπορείτε να έχετε διαφορετικές μετρήσεις. Για να αντιληφθεί το ηλεκτρονικό κύκλωμα του κινητήρα χαμηλότερη συχνότητα κυκλοφορίας του μαγνήτη μπροστά από τον αισθητήρα, είναι απαραίτητο να τα τοποθετήσετε σε άλλο σημείο: για παράδειγμα στο βραχίονα του πεντάλ (τα πεντάλ περιστρέφονται πιο αργά από τον τροχό). Ως αποτέλεσμα, ο αισθητήρας λαμβάνει δεδομένα μειωμένης ταχύτητας σε σύγκριση με την πραγματικότητα.
- Δεν χρειάζεται να αποσυναρμολογήσετε τροχούς ή το καπάκι του κινητήρα
- Χρησιμοποιήστε κλειδί Άλεν ή/και κλειδί Torx, καθώς και ταινία ή άλλο υλικό συγκράτησης (δεματικά καλωδίων).
- Ξεκινήστε αφαιρώντας ή μετακινώντας με προσοχή τον αισθητήρα..
- Προτείνεται να χρησιμοποιήσετε ένα πιο ισχυρό μαγνήτη νεοδυμίου
- Τοποθετήστε τον μαγνήτη στον αριστερό βραχίονα των πεντάλ.
- Στη συνέχεια, μετακινήστε τον αισθητήρα και γυρίστε τον ανάποδα για να κοιτάει τον μαγνήτη που τοποθετήσατε στο βραχίονα του πεντάλ… Αυτό ήταν!
Δοκιμάστε το για να δείτε αν λειτουργεί. Εάν δεν έχετε αποτέλεσμα, διορθώστε τη θέση του αισθητήρα ή του μαγνήτη.
ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΛΩΔΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ
Αν και αυτή η μέθοδος μπορεί να φαίνεται απλή, χρησιμοποιείται σπάνια από χρήστες E-Bike. Βασικά, πρόκειται για τη διατήρηση του ταχύμετρου στο μηδέν: η απόλυτη τροποποίηση! Το κύριο πρόβλημα με αυτήν τη μέθοδο είναι να γνωρίζετε ποιο καλώδιο να αποσυνδέσετε. Ειδικά αν πρόκειται για μια διαδικασία που είναι δύσκολο να αντιστραφεί. Έτσι, σας συμβουλεύουμε να επιλέξετε την πρώτη μέθοδο που συνίσταται στη μετακίνηση του αισθητήρα.
Ας προσθέσουμε ότι αυτές οι δύο μη αυτόματες μέθοδοι δεν θα λειτουργήσουν σε όλα τα μοντέλα κινητήρων (ειδικά σε Bosch που κατασκευάστηκαν μετά το 2011 και ενσωματώνουν λογισμικό κατά του αντικόφτη), επομένως προτείνουμε την πιο συμβατική και αξιόπιστη λύση: το κιτ αντικόφτη.
Το κιτ αντικόφτη για E-Bike
Τα κιτ αντικόφτη είναι συσκευές των οποίων η λειτουργία βασίζεται στην ίδια αρχή με τις παραπάνω μεθόδους: κάνουν τον αισθητήρα να πιστεύει ότι το ποδήλατο τρέχει κάτω από τη μέγιστη επιτρεπόμενη μέγιστη ταχύτητα υποβοήθησης. Αυτά τα κιτ διαφέρουν από τον έναν κατασκευαστή στον άλλο και μπορεί να λειτουργούν μόνο σε συγκεκριμένους κινητήρες και ορισμένα μοντέλα της Bosch για παράδειγμα είναι ιδιαίτερα απαιτητικά. Για Giant E-Bikes, το κιτ διαφέρει ανάλογα με το αν έχετε χειριστήριο Ride ή EVO.
ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΣ ΚΙΤ ΑΝΤΙΚΟΦΤΗ
ΚΙΤ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ
Σε αυτήν την κατηγορία, επομένως δεν χρειάζεται να αφαιρέσετε το περίβλημα του κινητήρα, η συσκευή απλά τοποθετείται απευθείας στον αισθητήρα του ποδηλάτου. Ένας από τους πιο δημοφιλείς εξοπλισμούς αυτού του είδους είναι το κιτ Badass Box. Η τροποποίηση είναι αυτόματη και μερικές φορές άμεση. Ωστόσο, για ορισμένα κιτ, η τροποποίηση πραγματοποιείται μετά την επίτευξη μιας ορισμένης ταχύτητας (συχνά μεταξύ 15 και 20 km/h). Μόλις ξεπεραστεί αυτή η ταχύτητα, η οθόνη σας θα εμφανίζει τη μισή από την πραγματική ταχύτητα που αναπτύσετε.
ΚΙΤ ΓΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Σε αυτή την κατηγορία, το πιο δημοφηλές είνα το Speed Box αλλά υπάρχουν πολλά άλλα αν ψάξετε στο διαδίκτυο. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι μονάδες που οι περισσότεροι αποκαλούν συνήθως «τσιπάκια», αφού συνδέονται με το κύκλωμα του κινητήρα ώστε να παρακάμπτουν το σύστημα μέτρησης της ταχύτητας. Έχουν σχεδιαστεί ειδικά για πολλά ηλεκτρικά ποδήλατα που δεν μπορούν εύκολα να τροποποιηθούν. Οι αντικόφτες αποτελούνται από μία μικρή ηλεκτρονική πλακέτα και έως και 4 καλώδια σύνδεσης. Ο τρόπος τοποθέτησης τους διαφέρει από το ένα μοντέλο στο άλλο, αλλά όλα απαιτούν να αφαιρέστε το προστατευτικό καπάκι που στεγάζει το σύστημα υποβοήθησης.
Το πλεονέκτημα αυτών των έτοιμα προς χρήση κιτ συντονισμού είναι ότι μπορούν να απενεργοποιηθούν ανά πάσα στιγμή χωρίς καμία εργασία αποσυναρμολόγησης. Ως επί το πλείστον, περιλαμβάνουν ένα σύστημα τερματισμού λειτουργίας που επιτρέπει στο σύστημα υποβοήθησης να επιστρέψει στην κανονική λειτουργία.
Ποιες λύσεις αντικόφτη να επιλέξετε;
Η απλούστερη λύση συντονισμού είναι αναμφίβολα αυτή που αποφεύγει την αποσυναρμολόγηση του κινητήρα. Πολύ απλό στη ρύθμιση, δεν απαιτούν κάποια συγκεκριμένη τροποποίηση. Τα άλλα κιτ αντικόφτη είναι επίσης πολύ δημοφιλή. Αν και είναι απαραίτητη η πρόσβαση στον κινητήρα αφαιρώντας το προστατευτικό κάλυμμα, η εγκατάσταση διαρκεί μόνο 5 λεπτά
Άλλες σημαντικές λεπτομέρειες
Οι συνέπειες μιας αύξησης ισχύος του κινητήρα ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου διαφέρουν επίσης στο επίπεδο του υλικού. Μαζί με την φθορά της μπαταρίας έτσι και πολλά από τα εξαρτήματα του ποδηλάτου θα είναι επίσης πιο φθαρμένα από ποτέ.
Συμβουλές
- Αγοράστε ένα μεγαλύτερο δισκοβραχίονα: Τροποποιώντας το ηλεκτρικό σας ποδήλατο, θα πηγαίνετε πιο γρήγορα και επομένως οι στροφές στο πετάλι θα είναι περισσότερες. Ένας δισκοβραχίονας με μεγαλύτερη διάμετρο (με περισσότερα δόντια) θα είναι επομένως πιο άνετος σε υψηλή ταχύτητα. Επίσης θα φθείρεται λιγότερο γρήγορα.
- Αλλάξτε την αλυσίδα με μία με μεγαλύτερο μήκος: Απαιτείται προσαρμογή μετά την τοποθέτηση του μεγαλύτερου δισκοβραχίονα.
- Επανεξέταση της συμπερισφορά του πιρουνιού ή της εμπρόσθιας ανάρτησης: Ένα από τα κύρια προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν μετά από την τροποποίηση με αντικόφτη είναι η πρόωρη φθορά των ρουλεμάν του πιρουνιού ή του συνόλου της ανάρτησης. Αυτό το σημείο, στην πραγματικότητα, πιέζεται περισσότερο όταν οδηγείτε το ποδήλατο συχνά με μεγάλη ταχύτητα.
- Ρυθμίστε την πίεση των ελαστικών αυξάνοντάς την ελαφρώς.
Τι γίνεται με την ισχύ του κινητήρα (μοτέρ);
Η ισχύς του κινητήρα παραμένει αμετάβλητη. Εάν διαθέτετε κινητήρα 250 watt (36V, 7A), αφού τοποθετήσετε τον αντικόφτη, ο κινητήρας σας θα αποδίδει πάντα την ίδια ισχύ και ροπή, ακόμη και πάνω από 25 km/h. Είναι η μπαταρία σας που θα επηρεαστεί περισσότερο.
Πρέπει να αλλάξετε την μπαταρία;
Πράγματι, είναι ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο όταν πρόκειται για ρύθμιση ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η απόλαυση της υποβοήθησης όταν κάνετε πεντάλ σε υψηλές ταχύτητες απαιτεί εξίσου πολλή ισχύ και επομένως περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Η αυτονομία της αρχικής σας μπαταρίας θα μειωθεί ενόψει των νέων απαιτήσεων του κινητήρα. Εν ολίγοις, αξιοποιώντας περισσότερη από την ισχύ του κινητήρα σας, χρησιμοποιείτε περισσότερη ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία σας.
Η εξήγηση με ένα απλό παράδειγμα:
Ο κινητήρας σας: 250 Watt – 36 V – 7 A
Η μπαταρία σας: 36 V – 7 A ή 250 W
Αυτό σημαίνει ότι με την μπαταρία σας μπορείτε να χρησιμοποιείτε τον κινητήρα σας συνεχώς για 1 ώρα. Ένα ποδήλατο χωρίς αντικόφτη, δεν σας δίνει πάντα υποβοήθηση (όχι περισσότερο από 25 km/h), ώστε να μπορείτε να οδηγείτε περισσότερο. Αυτό μας υπενθυμίζει ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας εξαρτάται πάντα από τον τρόπο που τη χρησιμοποιούμε. Μια καλή διαδρομή με πεντάλ συνοδευόμενη από ελαφριά υποβοήθηση κινητήρα στα 35 km/h θα σας επιτρέψει να οδηγείτε περισσότερο από ότι στην πόλη με 15 km/h ή να ξοδεύετε το χρόνο σας για να σταματάτε και να ξεκινάτε, με υποβοήθηση.
Οι κίνδυνοι και οι παγίδες που συνδέονται με τον αντικόφτη (τροποποίηση)
Νομικός κίνδυνος
Ένα τροποποιημένο ηλεκτρικό ποδήλατο ταξινομείται ως μοτοποδήλατο. Είναι επομένως απαραίτητο να τηρούνται οι κανονισμοί που ισχύουν για αυτά τα οχήματα (κράνος, ασφάλιση, δίπλωμα …). Οδηγώντας σε ιδιωτικό χώρο ή σε καλά επιτηρούμενο αθλητικό περιβάλλον, δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Για όσους τολμούν να οδηγήσουν σε δημόσιους χώρους, ο ευκολότερος τρόπος είναι να απενεργοποιήσετε το σύστημά του (σε ορισμένα ποδήλατα αυτό είναι δυνατό μέσω ενός κουμπιού στην οθόνη σας). Σε αυτή την περίπτωση ανήκετε και πάλι στην κατηγορία των ποδηλάτων και αποφεύγετε το πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου.
Ασφάλεια
Οι τεχνικές τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν σε ένα e-bike με αντικόφτη είναι πολλές. Λαμβάνοντας την απαραίτητη προσοχή και οδηγώντας προσεκτικά, μπορείτε να απολαύσετε την τροποποίηση του με απόλυτη ηρεμία. Σε υψηλή ταχύτητα ο κίνδυνος ατυχημάτων αυξάνεται.
Εγγύηση (κατασκευαστής ή πωλητής)
Ένα τροποποιημένο ηλεκτρικό ποδήλατο δεν το καλύπτει πλέον την εγγύηση του κατασκευαστή. Πώς θα μάθει ο πωλητής; Τα τροποποιημένα ποδήλατα γίνονται ολοένα και πιο συνηθισμένα και οι έμποροι λιανικής μπορούν να ανιχνεύσουν το παραμικρό ίχνος «τροποποίησης» σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, ακόμα κι αν έχετε αφαιρέσει το κιτ συντονισμού.
Για παράδειγμα η Shimano αποφάσισε να βοηθήσει στην τήρηση των κανονισμών και να εμποδίσει την τροποποίηση των ποδηλάτων που φέρουν τα μοτέρ και τους controllers της. Μέσω των Steps μοντέλων της, λοιπόν, το ποδήλατο θα ανιχνεύει πιθανή αφαίρεση του περιοριστή ταχύτητας από τον χρήστη ή κάποιο κατάστημα. Όταν αυτό συμβεί, στην οθόνη θα εμφανίζεται το σφάλμα E295 και το e-bike θα μπαίνει σε safe mode.
Έπειτα, θα λειτουργεί μόνο ως απλό ποδήλατο, χωρίς υποβοήθηση, μέχρι να επισκεφθεί ο χρήστης ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο Shimano ή επίσημο διανομέα/μεταπωλητή.
Επιπτώσεις στην ασφάλιση
Ακόμα κι αν δεν είναι υποχρεωτικό, είναι πολύ πιθανό να ασφαλίσετε το E-Bike σας δεδομένου του κόστους που αντιπροσωπεύει. Σε αυτή την περίπτωση, αποφύγετε να το τροποιήσετε γιατί ο ασφαλιστής δεν θα σας αποζημιώσει σε περίπτωση ατυχήματος.
Με ένα τροποποιημένο ηλεκτρικό ποδήλατο πρέπει να οδηγείτε πάντα προσεκτικά και με τον απαραίτητο εξοπλισμό. Η ασφάλειά σας και των άλλων διακυβεύεται.